|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite smått på att importera en sån i "utbildningssyfte". Dvs för att lära mig hur man importerar en bil från Tyskland. Men är det någon idé att välja en 325:a? Eller är de lika billiga i Sverige? Ska inte ha bilen länge utan tänker sälja den efter några månader, men tänker för den delen inte ta hem nått skrot. Köper självklar via BMW i 'Tyskland. Nån som har några åstikter? apocalypsorödmetallic... | |
| Jag tror inte att det lönar sig. E36 325 finns det gott om och priserna är väldigt jämna i Sverige jämfört med Tyskland. | |
|
Hej Gus. Har liknande tankar och jag tror att det kan vara gnaska lönsamt, denna är ett bra exempel. Länk |
|
|
325:a från 09/96 känns väl tveksamt borde ju va en 328:a - och den pengen, ger den verkligen en frisk, riktig o ärlig bil? Kanske är gnällig o misstänskam, men just denna bil, blir jag skeptisk till, det kan ju inte stämma... eller...? Hur som helst, lycka till i bilköpen! ...BMWLundqvist.... |
|
|
Det är en fejkannons, bilen står dessutom i damark enligt annontexten. /T.P. |
|
|
Inget illa menat men förstår man inte att den är fejkad med tanke på alla tokigheterna i annonsen så bör man nog ligga lite lågt med Tysklandsresorna, om man vill hålla sin ekonomi i trim. /T.P. |
|
|
Den bilen har lös utrustning för dom pengarna. undra vad bilen är i för skick då? Mer fejk än så blir inte en annons. De säger även de sunda förnuftet. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
|
Visst är det en falsk annons men det finns helt klart billiga 325or i Tyskland så det borde gå att hitta något vettigt för 30-40k och om man räknar resan som semester så kan man nog få en bra bil till vettigt pris. |
|
|
Köper du en 325:a för 40´ och lägger på kostnaderna man har så hamnar du på ca 50´. För de pengarna kan man hitta en här hemma. Det finns modeller som man kan tjäna pengar på men 325:an är ganska överimporterad vid det här laget. /T.P. |
|
|
Okey, 325:an är inte värd att ta hem. Men vilken modell är bäst att importera? Alltså vilken modell är mest prisvärd i 30k-40k kronors klassen? apocalypsorödmetallic... |
|
|
Du bör nog gå upp lite i pris. Visst man kan tjäna några tusen på att importera billiga bilar men om något skulle hända med bilen så kostar det att laga. Om du inte har så mycket pengar att röra dig med så är det nog bättre att handla med bilar som redan finns i Sverige. Köp billiga bilar för 5-10000 putsa upp dem och sälj dem till dubbla priset, det är bara att leta i gula tidningen och liknande så hittar du nog några fynd. /T.P. |
|
|
Ett litet tillägg. Vill du tvunget importera så köp lite udda bilar som inte har importerats särskilt mycket till Sverige. Prova med att lägga in en annons på blocket eller liknande INNAN du köper något så ser du vilken respons du får. /T.P. |
|
|
T.P. : Ja du har helt rätt. Det är för lite pengar egentilgen för att importera för. Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Ska så småningom importera en "riktig" bil, dvs en lite dyrare och finare, från Tyskland så skulle vilja testa med lite mindre pengar först. Men jag är inte ute efter och göra nån vinst på bilen å andra sidan utan nöjer mig med att allt går jämt upp. Svårt det här! :) apocalypsorödmetallic... |
|
|
Det som du kan tjäna på att köpa en bil i tyskland i den prisklassen är dels finns det massor att välja mellan, dels så sker de flesta skruvningarna av mätarställningen när bilen fraktas hem, dvs du har större chans att få tag i en bil som är ärlig och fin. (säger inte att alla importerade är skruvade, bara att det är lättare att få det osynligt när den byter land). Sen så lär du ju dig en hel del på att importera en bil, gör dessutom affären med en privatperson så är det ingen handlare som skall tjäna pengar på den. |
|
|
Jo, det är ju helt klart ett mycket större utbud i Tyskland. Och skicket på bilarna ska ju tydligen vara bättre. Men jag ska nog gå upp i pris lite tror jag. Sugen på en 328ci för runt 100k helt plötsligt... :) apocalypsorödmetallic... |
|
|
en liten varning är att det finns några tyska bilhandlare som försöker lura bland annat svenskar som ska importera. det dom säger finns i utrustning är kanske inte det som sitter där när du kommer ner för att hämta bilen ¨ bobby |
|
-RW- |
Jag har sagt det förr säger det igen, en bekant köpte en 323i-96 ///M optic svart, välutrustad, skinn, AC bl.a 6000Mil!? för 50+, här i sverige, har han fått byta hjullager, spindeled, bromsskivor, AC (är trasig), strålkastare, generator, fläkt m.m. Det lönar sig inte och åka till tyskland och handla äldre modeller, jag föreslår att du ska sikta in dig på en e46 eller e39 av nyare år. |
|
-RW- du har helt rätt. man tjänar nog mer på att ta in nya modeller ¨ bobby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.