|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vill måla mina kromlister i svart matt färg men vad ska jag köra för färg??.Det är dom som e runt fönsterlisterna | |
|
pröva med matt el-tape. Funkar perfekt & sitter kvar i biltvätt mm. Det blir mycket snyggare än att måla. Dessutom är det billigt & man kan ångra sig... HenrikM |
|
|
kör med en matt svart färg som man kan andvända på metal tänk bara på att slippa listerna med ett finnt papper så att färgen fäster! MVH Magnusson |
|
| Kör matt eltejp. Hittade själv en tape som ser på pricken ut som orignalshadow i nyansen. Dessutom var bredden på tapen lika bred som listen så man ser inte att det sitter tape utan tror att det är fabriksmålat. Men sätt på den när det är varmt för tape är svårare att forma i kyla. | |
| Blev det bra med tejpen?Låter lite för enkelt ,men vore perfekt om det gick. | |
| Jag har gjort ett test på ena sidan och jag ser ingen skillnad mot de svarta dörrstolparna. Anledningen till att jag inte satt på allt är att det varit för kallt ute och jag har bara carport så det får vänta till vårvärmen kommer så att metallen blir varm. Tapen är formbar men inte när det är kallt. | |
|
Tack för snabbt svar. |
|
|
Jag svarade igentligen inte på frågan om det blev bra. Jo, vet man inte om att det är tape så ser man ingen skillnad, tejpen spårar fint i chromlistens kanter så det blir inga som helst väck. Dessutom så kostar en tejprulle i bra kvalité runt 25:- so give it a try! |
|
| Stout: V.g. maila över en bild på resultatet ( får sen se om det blir "shadowline" efter rutfilmningen...) | |
|
låter intressant det där med tejpen... vad är det för tejp? Eltejp eller hockeytejp typ?? Christopher ///M535i Länk |
|
|
oops det står ju vad för tejp det är sorry... |
|
|
Stout: Du får mer än gärna mejla en bild till mig också , lät ju riktigt bra det där ! och billigt :) /Mvh Göran |
|
| Måla tror jag inte är nåt bra alternativ. Då måste du ju först matta ned listerna så färgen biter. Och sedan riskerar man ändå att färgen släpper. Eltejp tricket är ju guld. Köpte smal, matt tejp på jula för totalt 20:-. Det blev riktig, riktigt bra. | |
|
eh..har ni då även dragit tejp på den låånga listen som går ovanför rutorna? Från A till C-stolpe? (vet inte om jag har koll på stolp-benämningarna) Är inte det lite klurigare eftersom den är böjd? Blir det inte en massa veck osv? |
|
|
se bara till att göra det i ett värmegarage, (eller vänta till sommaren...) så att inte tejpen är för kall, så skall det inte bli några veck. HenrikM |
|
|
Harry A: Vill hemskt gärna se det på bild , så har du nån bild så mejla hemskt gärna ! /Mvh Göran |
|
|
jag har dessvärre ingen bild. Sista bilen jag gjorde det på var min M5:a. Det blev så snyggt så någon stal den innan jag han ta några kort.... HenrikM |
|
| Jag har också tejpat några BMW! Ser bra ut och "kurvan" vid bakdörren funkar fint om man är i solen eller värmer tejpen med fön eller varmluftpistol. Det jävliga: Tejpen drar ihop sig efter några veckor och rullar upp sig där den är svängd och när man öppnar någon dörr tar dörrlisten i varje gång. Bara att slita bort skiten och sätta dit ny tejp! /Janne | |
|
Varför inte göra det seriöst på engång? Plocka bort listerna och pulverlackera dom. samma metod som orginal. Kostar fem sex hundra för alla. Och det släpper aldrig. "just real V8 power" |
|
| tynny, var gör man det någonstans? | |
|
Där du bor vet jag inte. Men du kan leta på industrilackering i gulasidorna. många av dom sysslar just med pulverlackering. "just real V8 power" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.