|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag ar fran Holland och tycker att flytta till Sverige (vart jag har jobbat tidigare som praktikant). Ar det praktisk att aka dieselbil i Sverige? Jag var i 1996 i Sverige med en annat dieselbil och fann det svart att fylla upp med diesel. Ovriga bilar: Min fru har en 1992 Mazda 121 (gammal modell). Finns Mazda (-delar) i Sverige? Sarskild problemer med klassika biler bl. a. 1968 Trabant, 1970 MGB? | |
|
Diesel finns på varenda bensinmack i Sverige, även 1996. Dock så brukar pumpen stå vid sidan av. Vi har även en hög bilskatt för dieselbilar, så man måste köra mer än 15-1600 mil/år för att det skall löna sig gentemot bensin. |
|
| sorry bil ar fran 1995 inte 1985 | |
|
Det förstod jag eftersom E28 var väldigt... sällsynt som Touring. Mazda har även återförsäljare i Sverige ja, det är inget U-land.... 121 har sålts även här så det finns nog på skroten också om man vill ha begagnat. Det enda som är svårare att få tag på i Sverige, jämfört med Holland är Tulpaner och knark. |
|
|
Tack for ditt svar Bilskatten ar ocksa hogt for dieselbilar har i Holland, till min bil t ex Euro 315 varje 3 manader. Mazda finns inte i Frankrike..... |
|
|
E 315/3 månader? Det var högt. så mycket blir det nog inte här, tror den ligger på 6-7000kr /år(7-800 Euro) för en diesel i den storleken. Finns inte Mazda i Frankrike? Aha, då ber jag om ursäkt för mitt lite otrevliga svar. Trodde dessa bilar såldes överallt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.