AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
507

Detta eviga knarr, E30

Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Jag har hört att det är ett ganska vanligt problem på E30 överhuvudtaget. Att mittkonsolen knarrar och för oväsen, alltså. Det verkar ju vara helt värdelös kvatliet på materialet. Någon som har en vettig lösning som han/hon själv har genomfört?
Det är väl inte direkt materialet det är fel på.

Mer att det ligger imot och skaver i skarvarna.

Du kan ju alltid klämma fast tygbitar imellan....så att det inte syns...

Ta bort den funkar ju också;)
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Det var faktiskt inte dum idé, att man inte har tänkt på det. Ska testa trycka in skummgummi eller tyg där. Tack för tipset.

Ps. Har faktiskt allvarligt funderat på att kasta ut skiten. ;)
Visa användare
130
Eber
325i -87
En av de få saker jag är missnöjd med på min E30 är att det knarrar lite i lister osv. Har även en bekant med en E34 från -89 som har samma väsen för sig. Inte direkt något jätteproblem, men det ger lite Fiat-känsla. Annars är interiören ok för en sån gammal bil. Min kompis bil, en Nissan200sx -89 känns dock tightare och fräschare, men det lär ju ha en del skötsel av tidigare ägare att göra så man ska nog inte generalisera...

Undrar vad Ticco säger, som har ägt båda bilarna?
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag lär ju säga att min 325a knarrar inte och de är jag väldigt glad över =)

Eber: De första E34:orna knarrade en hel del, det fixades genom att sätta i andra lås, bör vara gjort som garantiåtgärd.

/T.P.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Eber:

Nja, nog var det missljud i 200'an...
Takluckan i 200'an ska vi inte tala om!!!
Tror nog min e30 e tystare än 200'an.

Min e28 tar nog priset i knarrande!
Satan i gatan vad det knakar från dörrarna :(

//Ticco

Länk
ant
i med en fullbur så slipper karossen flexa.. =)

==========
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Har du det i din bil?

//Ticco

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nej nej kom igen nu! E30 är klockren kvalitetsmässigt i konsoler och allting! Åk en bil av vilket märke som helst från 88 så får ni höra på knarr!!

mvh

ant
Ticco: nej, jag har ingen fullbur och jag har inga planer på att skaffa det heller.

min gamla ford jag hade förut, den kunde låta. i vägskarvar och liknande. bmw´n är väldigt tyst jämfört med den.

==========
Länk
Visa användare
130
Eber
325i -87
Ticco:

O ja, den förbannade takluckan som ylar värre än en hungrig prärievarg vid ca 150kmh... inte så kul det heller.

Ska rycka dän lite lister framöver, då förra ägaren dragit högtalarsladdar lite varstans i bilen (grrrr). Kan nog bero på att han inte pulat tillbaka allt ordentligt. Hoppas kan man ju alltid...
W
187
W
BMW 316 -89
Ingenting som vaselin inte kan fixa, skumgummi i skarvarna fungerar också mycket bra...

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.