AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
839

Uppdatering av GPS navigation

Ko
8
Kocken
330CI CAB-01
Skall uppdtaera min programvara. Skall man köpa BMW orginalskivor? finns det allternativ?

Kocken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Menar du att du skall skaffa Split screen programvaran till navin eller skaffa en navigationsskiva?
Split scren kan du uppdatera hos närmaste bmwhandlare enkalst kostar kanske ett par hundra för att få nya fina menyerna:)
Ny naviskiva, hos BMW eller hos en rediohandlare(VDO-dayton eller Navtech skivor passar). Jag använder BMW original köper ny ca vart annat år lagom takt de kostar ändå 2000kr.

Asken
Ko
8
Kocken
330CI CAB-01
Söker ny navi skiva. Måste man köpa BMW orginal skivor eller finns det andra lika bra eller bättre allternativ?

Kocken
Asken: Det där me split-screen, funkar det bara om man har 7" widescreen-skärm eller funkar det på lilla 5"-skärmen oxå?

V8 rockar fett!
Det funkar med lilla skärmen också. Ska själv fixa till detta om ett par veckor. Asken ska redan ha gjort det enligt rykten ;)
Om det funkar på lilla skärmen, från vilken årsmodell?
Och vad är skillnaden?
st
54
stt
740iL -99
Skulle vara kul att få reda på om man kan få splittad skärm i en E38'a med MK2 i. Är det någon som gjort lyckats få till det?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har jag fattat det rätt fungerar det bara på mk2.. För på min fungerade det ej..

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Som jag förstår ska det funka att göra detta på MkIII och framåt.

Kolla denna trån Länk ska svara på alla era frågor, RS2 vet vad han pratar om.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Hmm just det, bara på mk3 och framåt det var det jag ville ha sagt men ej skrev:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Robgus: Vilket produktionsdatum har du på din -00:a? Är det alltså innan 6/2000?

PS. OT: Självklart ska du ha info om AC Schnitzer resan när den kommer. Har åtminstone en till M3:a som ska med ner nu DS.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är bara MK3 det fungerar på oavsett vilken skärmtyp du har. Om man går in under set i menyn får man i högra övre hörnet fram Mk typ samt programvaruversion. x5an blev riktigt riktigt trevlig att uppdatera:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.