|
|
|
|---|---|
Bavaria |
Kollade motoroljan på min 523:a i dag, såg att den var ovanligt rödaktig och undrar bara om det finns någon anledning för oro? Bilen e fullservad och välskött, sista servicen som gjordes va oljesevice och det på aukturiserad bmw-handlare.Är det oljan som bmw anävnder som e så rödaktig eller har det hänt nåt?..man blir lite orolig tack på förhand! |
|
Det finns motoroljor som är röda till färgen. Jag hade inte oroat mig om jag varit dig. /T.P. |
|
| Har nyligen bytt olja både i bilen och bågen, Castrol i bägge fallen. Oljorna (de nya) var rejält röda :) | |
Bavaria |
Skönt att höra....vilka färger på oljan är det som indikerar på att nåt är fel? mvh rickard |
|
Grå-kleggig är ju inte bra... ...BMWLundqvist.... |
|
|
Om den är gråaktigt eller liknande så är det inte bra det är tecken på vatten i oljan. Sitter det klet i locket till oljepåfyllningen så är det också en varningssignal. Vid den här årstiden kan det dock bli lite kondens om man kör kortare sträckor. /T.P. |
|
|
Kolsvart olja = tyder på att oljan är gammal och smutsig (dieselmotorer får svart olja nästan omgående) Blaskig olja = gammal och sliten olja (kanske uppblandad med bensin - lukta på oljan) Tjockflytande olja = oxiderad gammal olja Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.