|
|
|
|---|---|
|
Hello, I'll soon get an M5 '92b :-) and I wonder if I should put an alarm or not. I wonder what it really helps... and I don't want to have cables cut and holes drilled in the car and have emberrassing false alarms. Or can somebody recommend a good alarm? I have a garage and I always set the code on the computer, shouldn't that be enough? Have done so with my 535 '89 and had no trouble... does the "M" make a big difference? 11 year old car? Your opinions/experiences very welcome! Mvh Torsten --- Jag jobbar på min svenska... | |
|
Det du får från försäkringsbolaget om du har larm installerat är att du slipper självrisken om ngt händer + lite lägre premie. Ett larm kostar ungefär som 3 självrisker. Dock så får du ju fjärrfunktionen på centrallåset, bara det är värt de pengarna. Du slipper nog en hel del problem med larmet inkopplat, koden skyddar ju bara mot att bilen stjäls, inbrott reagerar den ju inte på. Cargard larm rekommenderas. Du slipper de flesta småkriminella, de duktiga tar sig in ändå..... Jag har haft larm i samtliga bilar de senaste fem åren och inte råkat ut för ngt. Inga falsklarm heller. Funkar larmet så larmar det inte utom när det behövs. (Har hänt vid nyår och vid hagel, glaskross sensorn larmade) |
|
Kowalski |
Håller med Hubbe. Larm håller de flesta småglin borta och dessutom sänker/reducerar de självrisken. Köp ett ordentligt larm som Carguard eller Defa, det lönar sig. Ett lågbudget larm kostar ändå mellan 2 och 3 tusen så du tjänar på att satsa på kvalitet. Ser att du bor i Malmö, finns en firma i Lund (Lundalarm) som säljer Carguard till bra priser. (3500 installerat och klart) Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Även Defa för 3500:- på Lunda larm fick ett sådant installerat i min e46a för någon månad sedan. kalasnöjd. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
|
I guess you are all right... it's a one-time investment and can help to prevent damages or even theft for many years. So it didn't bother you that cables are cut and holes are drilled? Or is it not that bad? Cargard incl. installation for 3.500 sounds good... in Munich I got these offers: A K9 Mundial for ca. 3.600 and a Excalibur 1000 for ca. 4.100, both incl. installation. Has anyone ever heard of these? Tack för alla svar! Torsten |
|
///M5T |
If You are to ensure the car here in Sweden, i'd recommend getting it installed here in Sweden. Contact Your insurance company to verify which models and work-shops they consider "approved". |
|
Har oxå fått mitt DEFA-larm installerat på lundlarm. Betalade runt 4000:- inkl nivådetektor och klaskross om jag inte minns fel. Helnöjd är jag oxå. ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Hej. De drar kablarna väldigt snyggt och du kommer inte att kunna se en endaste kabel. Rekommenderar Cargards nyaste larm, T70. Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
///M5T: Good point actually. Didn't really think about that, thanks! So I guess I'll go for Cargard or Defa at Lundalarm... Mvh Torsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.