|
|
|
|---|---|
Blandarn |
Tjena alla galda Har en 325 -92 Världen jag fick Mina värden HC 200 (100) :-( Co 0,3 (0.5) :-) Co 2500 2,0 (0,3) :-(( Lamda 0.94 (0.97-1 ,03) :-( Kan byte av lamdarn rätta till dessa värden? eller blir det k-sprit för hela slanten? Vill inte lämna in bilen till BMW, är det svårt att byta lamdarsonden själv Trevlig helg ;-) Blandis |
|
Ja du, att fuska med K-sprit är väl inget att rekommendera. Som du ser på värdena så mår ju inte bilen bra. Prova att lämna in bilen fö felsökning, (måste ju itne vara en BMW verkstad). De flesta verkstäder har provutrustning för avgasvärden etc. JAg rekommenderar dig dock inte att hälla i K-sprit, lägg hellre ner lite krut på att försöka lösa problemet. Mvh. Robban Johansson |
|
|
k-spriten hjälper inte mot HC värdet. Lamdan är inte svår att byta, bara du kommer in under bilen. |
|
Blandarn |
Tack för era svar :-) |
|
När servades bilen senast? Var bilen ORDENTLIGT varmkörd vid mätningarna? Mvh |
|
Blandarn |
Ärligt så vet jag inte Ett har ingen full servicebok, senste gjorde jag själv. Två Det var min flickvänn som var och besiktigade Tre det var jävligt kallt den dagen. Men han som besiktigade åkte i väg för att värma upp bilen, men det räckte kanske intet. Mvh Blandis |
|
Första åtgärden borde bli en ordentlig service med ny olja, nytt oljefilter, nytt luftfilter och nya stift. Därefter kan man koppla upp bilen mot en testutrustning.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.