AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
466

Den bara stannade

Tjenare!
Nu har åbäket bara gått å stannat!
Var ute och körde.. helt plötsligt dog den bara och jag kunde inte starta den igen.. Låter som att den inte tänder.
Jag tror det är min kamrem som har gått.. kan detta stämma.
Måste få hem den från Halmstad (13 mil) innan jag kan säkerställa felet.. men jag gissar på remmen...
Den står parkerad inne på F-14, så jag har världens säkerhet =)
kom de något oljud innan den stanna? om de inte gjorde de är de nog inte kamremmen,brukar smälla till lite från motorn då!! om de nu är remmen som gick av å du stog å höll på å försöka starta den ett tag så kan ja säga att de motorn blir inte rolig å se....
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Antar med den årsmodellen att du har M40 motorn med kamrem. Om remmen går av så kommer det garanterat en del otrevliga ljud när kolvarna går ihop med ventilerna. Antar att det är på samma sätt som på min gamla 325:a, dvs rotorn i tändfördelaren drivs av kamaxeln. Om det är så skulle du kunna ta bort ett tändstift och kolla om du har gnista. Om du inte har gnista så torde nästa steg vara att ta bort ventilkåpan och kolla om kammen snurrar när du vrider på startnyckeln. Om den gör det är kamremmen hel och ett troligt fel kan vara att styrenheten lagt av. Om remmen är hel och du har gnista så får den nog inte bensin osv. Prova att felsöka logiskt.

mvh

MW-Guru
Ma
62
Mad Jock
318is -93

Detsamma hände min 316i -90 mitt på en 70-väg. Motorn dog och gick inte att starta - den tände inte ens. Det visade sig vara bränslepumpen. Jag köpte en ny satt dit den och den startade bums. Pumpen kostade ny 1.946:-
Jo.. jag ska släpa hem den imån och då ska felsökningen börja. Bensinpumpen har lagt av innan.. men jag har lagat den. Kollade till den för bara någon månad sedan faktiskt, och då snurrade den fint. Men jag har ingen aning än. Men jag ska göra så mycket jag kan för att få igång an.
Hörde förresten inte om det small, för jag lyssnade på stereo högt som fan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.