|
|
|
|---|---|
yttryck |
I morse gav miitt batteri upp, tändningen fungerade, men så fort jag vred om nyckeln så orkade inte startmotorn dra igång motorn, det kom ett svagt malande från startmotorn. Troligtvis så har batteriet gjort sitt, vet någon vilket Ampere tal 320 ska ha på batteriet. /Igge |
|
318I, 320I, 323I, 325IC 82-96 242x175x190cm 55ah särskilt måtten är viktiga så det får plats och sitter stadigt ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Vet inte om det är samma på 88 och 89:orna. Men på 320 -88 sitter det ett 64 Ah batteri orginal. Min 88:a har batteriet i motorrummet. Har för mig att det ändrades på senare årsmodeller. Köpte för ett par veckor sedan ett nytt Tudor och det låg på 62 Ah. Fungerar lika bra! Mvh Håkan |
|
|
Hej. Enl. biltemakatalogen så ska E30 innan -85 ha 55-60 Ah och efter -85 mellan 55-66 Ah. Antaglien är 55 till för de fyrcylindriga och 66 för de sexcylindriga. |
|
|
50 eller 65 Ah, det finns olika alternativ beroende på utrustning mm. Börja med att ladda upp ditt gamla batteri! Det kan krävas ett eller flera dygns laddning innan det är fullt. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.