|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte mig en 325 TDS -99 som är lite seg att starta när den är varm.Startar jag den vid kall väderlek (-10) går den igång lätt men när motorn är varm får jag låta den gå på starten ca 3-5 sekunder, låter kanske som ett skönhetsfel som går att leva med, men jag tycker det är tillräckligt irriterande för att det skall åtgärdas. Kanske nån som har en idé om vad det kan vara!? /P-O! | |
325TDS |
99a? finns det så nya? har hört talas om en 98a..o det tycker jag lät jävligt nytt..:).. vart har du fått tag på den? |
|
E36 Touring gjordes till och med -99 Denna är uttagen 06/99 i Tyskland och har gått knappt 17000 mil, Den är förresten till salu! |
|
325TDS |
okej. den kostar mycket antar jag..men fränt att det fanns så nya. utr i den? ska sälja mina 325 tds -94 sen också. och köpa en 325 Coupé 92-94. men skulle hellst vilja ha en 330 Coupé...men då kostar det 250 + också..:) |
|
Hej Fördelarstommen i din insprutningspump är utsliten. Då får du dessa problem. När motorn signalerar kall till styrdonet, så ger pumpen extra bränsletillskott, däremot när den är varm så ska det inte behövas. Därför får du inget extra bränsle då. Gör så här, Leta rätt på anslutningen till tempgivare för styrdon, 2ndra bakifrån på toppen tror jag, ta bort den, motorn kommer att öka i tomgång i 3 -4 steg , den tror den är kall, då går den igång lättare fast den är varm. Nu kan du inte köra så här utan ta detta som ett tips från mig //Göran Dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.