|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sett att det finns angel-eyes/demon-eyes som lyser guldaktigt resp. blå/vitt. Vad är det som påverkar färgen? Olika sorter? Styrkan? Inte vet jag..någon som vet? Är lite nyfiken på Omnitecs blå demon-eyes (finns på m-style) men tycker det verkar väldigt jobbigt att montera så det hade ju vart lättare om man kunde få Inpro:s färdiga att lysa blå/vitt! /martin | |
|
ingen som vet?? Finns det "färdiga" blå/vita eyes eller måste man tillverka dessa själv? Behöver ändå byta strålkastarglasen pga stenskott.. /martin |
|
| Det är nog bara lampan som lyser med ett annat sken. SJälva ringarna är ju vanlig plexiglas och "förmedlar" ljuset från lampan. | |
|
Ljuskällan i mina AngelEyes är lysdioder och de lyser blåaktigt. Tror att det är så att de som lyser gult har en lampa som ljuskälla. Länk Mvh / Malte |
|
| Jag ska också byta strålkastarglas men är även sugen på angeleyes. Har väldigt svårt att bestäma mig för vad jag ska köpa. Vill inte ha Inpros "gula" ljus. | |
|
Tommy: Bygg själv med ringar från E39 och lysdioder vettja, inte särskilt krångligt och billigare än att köpa tex OmniTech´s AngelEyes där du ändå får göra samma arbetsinsats. Länk Mvh / Malte |
|
|
Jo jag kanske gör så. Men jag "måste" fortfarande köpa nya strålkastarglas så det bli ju ganska dyrt. Hade varit perfekt med kompletta strålkastare med angeleyes som lös med vitt ljus. Hellas är ett alternativ men deras ringar är så små =( Nån som vet vart man kan köpa strålkastarglas utan de små "plupparna" i överkant? BMW säger att det bara finns med "pluppar" nu. |
|
|
Tommy: Jag köpte som sagt också nya strålkastarglas, dessa gick på 6-700:-/st om jag inte missminner mig så total betalade jag ca 3500:- för mina Angel Eyes inkl. nya lyktglas. OmniTech tex tar 3990:- för sina Demon Eyes och då ingår inte lyktglas. Hellas variant är inget alternativ tycker jag, ser konstiga ut. Mvh / Malte |
|
|
Tommy: Köper du ringarna här Länk så kommer du billigare undan än jag gjorde eftersom jag betalade ca 2000:- för mina ringar. Mvh / Malte |
|
markus00 |
För er med det lite guldigare skenet som istället vill ha ett blått sken... För er är det ju bara till att byta till en blåare glödlampa... //Markus ----- Min bil: Länk |
|
Går detta att göra i Inpro:s sats. Mina glas är också dåliga pga stenskott så det är väl inte helt fel att byta. Men jag vill ju inte ha guld-ljus utan blått som omni-tecs! Någon som vet kvaliteten på Inpro? Ni som köpt dem, är ni nöjda? /martin |
|
| sanituning har rea just nu. 100 euro för 4 kompletta ringar, kablar osv. | |
|
Tack för tipsen Maltek! Någon som beställt från www.sanituning.de?` De har ju xenon kit till e36 för 250euro och det verkar väldigt billigt. Någon som kan översätta denna texten korrekt? : Satz besteht aus 2 Xenonbrennern und 2 Steuergeräten diese etwas ältere Xenonversion ist nur noch in begrenzter Stückzahl erhältlich, unter Allgemein finden Sie die neue Xenongeneration |
|
|
Om det är ett kit med två xenon ljus för 250 euro så ska jag nog köpa 2 kit + angeleyes ringarna. Det blir nog snyggt med xenon i dimljusen ihop med angeleyesen =) |
|
|
Okej Tommy! Ungefär så här står det: Sats består av 2 Xenonbrännare och 2 styrdon den här lite äldre xenonversionen finns endast i ett begränsat antal, under Gemensamma finner ni den nya xenonversionen |
|
|
martin_gbg: Så här skriver Kontant om InPro´s AE i denna tråd: Länk "Köpte inpro till E36 är inte nöjd med ljuset på ringarna (gulaktigt och svagt) dåligt halvljus,dålig passform,läcker in vatten samt svåra att justera.Det är inpros egen tillverkning eller någon underleverantör.Funderar kanske på att byta till kraftiga vita lysdioder i ringarna istället för glödlampor så dom lyser vitt." Mvh / Malte |
|
|
Hade inpro på min gamla 325 de läckte in vatten både framljusen och de vita bakljusen... Fick utbytt bakljusen på garanti, de nya som kom fungerade då inte i stället... De va bara suck... ********** En bra chef kör BMW! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.