|
|
|
|---|---|
|
som topicen visar, undrar jag vad detta är för skapelse, hur håller dom?, vad har dom för motor i grunden, det är 3.5an va?, vad var det för hk/vrid standard i dom?, trimvänliga?. allt som är värt att veta vore skojj. /mvh jocke | |
|
Hej! Har för mig att den har 252 hk. Häftig bil... funderar själv på att köpa en sådan. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Finns en till salu i Haparanda!! kanske den du sett när du undrar? finns med på modelguiden under E23! turboladdad 3,5liters rak sexa.. //Simon |
|
mag |
Gör en sökning så finner du att det är många som använder trimmade 745 motorer. motorerna håller ganska bra vad jag förstår och är lätta att trimma till 300+ hk //Magnus |
|
precis den i haparanda jag sett.. låter juh som en kul bil då med andra ord, dom är juh inte så estetiskt vackra dock, men råa på nåt vis ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| jokko... visst är det du som var/är på www.opelsportclub.com?? jocke någonting kallade du dig?! du bytte till bmw.. inge fel med det =) | |
|
Xtra, nu ska du få höra.. ;) har bytt igen, 535an är såld till en polare, och jag kör nu till bruks en GSi 16v -90 ;). har juh fortfarande 2000 -69 dock ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
men.. som svar på frågan. ja det är jag från opelklubben, Jocke Nilsson, hette jag. heter numera J.Nilsson där. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Jo jag har sett din bil på blocket tror jag, så du fick sålt den.. vad blir det för bil härnäst då? förutom din bruksbil! :) Ok, tyckte ja kände igen din bil därifrån.. SimonGT på Opelsportclub... //Simon |
|
|
ja.. som du ser på frågan är jag sugen på en 745i turbo intercooler! ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Inte så snygg, dock stilig... och garanterat krutig, men undrar vilket skick turbon etc är?! du vet, den har ju gått i happis ;) | |
|
sant så sant, får se hur det blir, är sugen som sagt. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Absolut.. | |
|
745i har en motor på 3,2 liter (3210 cc) alltså inte 3,5. M.v.h. Mikko |
|
|
finns både 3,2 och 3,5 är det nån som har några grejer tilll en sån motor kan ni ju höra av er |
|
|
mikko, efter 86-87 fick dom 3.5liter, inge mer hk lr så.. samma som med 325 och 328 E36 skulle jag tro... mer slag, och bättre vrid. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
För er som kanske undrar så är det såhär om jag minns rätt att anledningen till att den heter just 745 är: Att man på bmw experimenterade med en 4,5 V12 som dock aldrig blev av...Istället valde man en turbomatad 6:a...som teoretiskt utvecklade lika mycket kraft som en 4,5 V12...därför heter den 745 för er som inte visste. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Läste precis i modellguiden att där stod redan detta förklarat lite mer noggrant :) BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.