|
|
|
|---|---|
|
vad ska en annons innehålla när man vill sälja sin bil. Förutom mil, färg, bla.bla.bla.bla några ideér?????? M-RULES | |
|
Ett extremt lågt pris... Svenskar är ofta dumsnåla och köper hellre än vanskött bil billigt än en välskött lite dyrare bil. I övrigt är det bra med många bilder på bilen. |
|
|
Så mycket information som du bara kan komma på. Datum på senaste gjorda servicarna, vilka delar som är bytta, besiktigad nyligen? Lägg även till seriösa mailar för att slippa snackare. |
|
|
Håller med bjoerck och acey, En annons på internet blir 90% mer attraktiv om det finns bilder på bilen. Ju fler desto bättre. Det samma gäller informationen mer=bättre. Skriv inte "fullutrustad", skriv upp ALL utrustning som finns istället, det lockar mer. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Min erfarenhet är att inte sätta ut ett allt för lågt pris, men det ska inte på något sätt vara högt, då är det sannolikt att du får några kontakter alls. Att svenskar skulle vara dumsnåla stämmer inte anser jag....det är inte konstigare att många vill ha ett bra pris på det man köper samt att en del helt enkelt inte har råd/vill ta sig råd att köpa ett dyrare exemplar. Dock finns det många endast bryr sig om att få en bil jättebilligt för att kunna sälja den vidare, de är dock få totalt sett i Sverige, men ringer desto oftare. Skulle själv kunna tänka mig att betala lite extra för en mycket välvårdad bil, dock är prisskillnaderna enligt min erfarenhet på bilar i normal skick och de i "bättre skick" för stora att kunna motiveras motiveras. Liknande situation som "långmilare", ofta bilar i vettigt skick, men prisskillnaden mot en "normalmilare" är för liten för att kunna motiveras. Har du en bil med ovanligt låga mil sitter du med trumf på hand speciellt om det är en stor modell med stor motor! Håller med om att bara sätta ut mailadress, kan vara jobbigt att svara på många mail iofs, dock är det trevligare än att prata med alla otrevliga som ringer. Prutning ingår i själva processen, vill dock avråda sig från de som bjuder 75% av efterfrågat pris om du inte har hamnat helt fel i pris vill säga. De personerna är sällan intresserade av bilen utan lever på att skambjuda på bilar och sälja sedan. /Simon |
|
|
Skrev fel ska vara "då är det sannolikt att du inte får några kontakter alls." /Simon |
|
|
Hej! Håller med om att bilden är viktig. Själv bryr jag mig inte om annonser utan bild, undantaget är om den är mycket billig. Men jag åker inte utanför Skånes gränser utan att få bild på bilen. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
simon_en: Hade inte svenskar varit dumsnåla hade vi inte haft 80% av norra tysklands vrak rullandes på våra vägar i tyskland. Även om det kanske är en överdrift så är det många som ser det låga priset och får $$$ i ögonen. Visst även medel svensson kan nu rabla saker som servicebok och verifierade mil men ofta är det en standardfråga. När det kommer till kritan så bryr sig få om att ens kolla, än mindre verifiera serviceboken. Om alla hade lika bra koll som många här på bmwpower skulle det generella skicket på bilarna vara betydligt högre. På ytan kan ju även vraken vara fina efter en helrekond? Annars håller jag med simon att prutning ingår oavsett hur lågt priset är från början. |
|
|
Ok, jag ska förtydliga mig lite, jag anser inte att det är en bra affär att köpa de bilar som är momsfuskade/krockade/mätarskruvade som kostar under vad de gör i tyskland, ofta en rejäl nitlott. Däremot finns det fortfarande många som vill ha betydligt mer betalt än snittpriserna för en modell, de är ofta inte en bra affär anser jag. /Simon |
|
| Då håller jag med dig. | |
|
Instämmer med alla andra. Det allra viktigaste är bilder - ju fler desto bättre. Bra kvalitet på bilderna är också viktigt. I alla fall jag blir intresserad och imponerad av annonser där RUBBET står, som t.ex. senaste besiktning, servicar, lackbehandlingar, etc. etc. __ Länk |
|
|
ärlighet i en annons är alltid bäst! Det kan ju å andra sidan ta längre tid att få bilen såld, om man skriver ner alla fel o brister. MEN... en prissänkning i samband med att man talar sanning om bilen brukar resultera i en snabb affär. Det är bara att bita ihop och hoppas att man tjänar litet på det hela! E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.