AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
394

Vad begära för min 528iA 1996?

Hej!

Ska nu skiljas från min "pärla" och hörde talas om detta forum där tydligen en hel del kunnskap finns.

Jag skulle vilja veta vad jag ska sätta som "utropspris" och vad jag borde gå med på för slutpris.

Bilen är en sen 96a såld i Sverige. Jag köpte den av en kollega som ägt den sedan 1998 och är dess 3e ägare. Den har alla stämplar i service-boken och har servats på BMW-auktoriserad verkstad hela tiden. Bilen är snygg både in och utvändigt. Fint eller mycket fint skick borde passa som beskrivning av dess kondition.

Den har gått 11000 mil nu vilket är ganska lite tycker jag, det märks också på skicket. Den är också nybesiktigad utan någon anmärkning. Vanlig service gjord i november.

Den är silver, har svarta skinnsäten, elhissar, elspeglar, farthållare, sätesvärme, original-moterat larm, steptronic, multiratt, antispinn-system och cd-stereo. Har säkert glömt något också.

Vad tror ni jag bör begära och vad ska jag få för den som minst?
Den borde gå att få minst 120' för tror jag, kanske 130' om du har tur. E39 priserna har (tyvärr för dig) gått ned ganska mycket det senaste halvåret. Lycka till!

/Simon
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Och dom går nog ner ännu mer när E60:n kommer.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har den klimatanläggning kan du + 10 på Simons bud.
Det finns ändå ett visst sug efter ärliga svenska lågmilare.
Och jag är övertygade att seriös köpare gärna betalar ett lite högre för en sån bil.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Stämmer Hasso,

en bil utan AC/klimatanläggning är sannolikt svårsåld. Svåruppskattat med priser på svensksålda så de som importerats som beg omsätts mer och är fler (tror jag) att bedöma priset på svensksålda, är osäker på hur mycket mer det generellt betalas för dessa numera....

/Simon
Ja, klimatanläggning finns också. Så priset borde ligga runt 135'-140 ungefär?

Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.