|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick min helförsäkrings premie idag på min 740 ia -93 en höjning med 48% från 5476 till 8140:- helår vad betalar ni ? bilen är försäkrad i LF | |
|
Fick min räkning på försäkring i går, halvförsäkring hos LF, 9800 kr/helår. Inte direkt några roliga pengar, men vad skall man göra? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| 9300:- På min pappa som har full bonus och är 50. Låst garage o allt. 1000 mil. Väldigt dyrt. E38 då men, ändå dyrt. | |
torparn2 |
jag ger 5900 helåret på folksam på farsan.... så jag tycker det inte e så farligt |
|
24000:-/år, helförsäkrat hos Susab. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Svärd |
15000:-/år helförsäkrad hos Lf Jönköping... Men de höjer väl inte priset mitt i en försäkringsperiod?? //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
min försäkring har ökat bra på ett år ,mentror att jag betalar ngt lite över 8000 hel försäkring/helår , på dial. men vi kan väl tacka alla dom med långa fingrar som inte kan skilja på vad som är ditt o mitt tack,tack |
|
| 1546 kronor helf helår , på cadillacen förståss | |
|
Nej de kan inte höja mitt i en period, ni har ingått ett avtal. Däremot kan de sätta vilket pris som helst vid huvudförfallodagen, men då står det dig fritt att byta. Idag kan man inte låta försäkringar bara löpa, utan de måste kontrolleras varje år. Jobbigt, men annars blir man blåst. Insplanet är bra, där kan ni lägga in era uppgifter och sedan letar de efter bästa pris bland många av dem. detta sänkte min försäkring från 11000 till 6800, trevliga pengar. |
|
|
Jesperado det var mycket det kanske kan vara ide att bara ha trafik o lägga resten i en burk.Jag fick oxo en höjning från 1800 halvår halvförs,till2500.Fast nu får han vila till förmån för 2002an som för övrigt kostar 600halvåret.Kan tillägga att 02an gled igenom ua idag, besman var helt salig. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| Ringde gör 5min sedan till Länsförsäkringar där jag hade min bil förra året....pris 5200kr/halvår/helförsäkring...ringde också till folksam....samma försäkring..pris?...jo,15800kr halvår!!!...alltså över 30000kr helår!!...hur är det ens möjligt??....så det blir LF i år också. | |
| J.L....du har ju ganska billig försäkring ändå.med tanke på din ålder & bil......själv är man 29 snart & bor i landsbygden...ca 10400 helår hos LF | |
|
Varför höjer LF bara vissa bilar? /Johan [CUL8ER] |
|
| Hur menar du nu Johan99? | |
|
Ja jag har LF och jag har inte fått nån höjning i år. Men andra som också har LF har ju fått rejäla höjningar. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Infinity_74: Bilen står skriven på min mor, 54 år, men ingen bonus, bor söder om Göteborg. Hade den stått på mig hade det knappast räckt med 9000 kr ens för bara trafik. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Jag pröjsar 8400 helf/helår. Skrivit den på äldre bror. LF. |
|
|
Länk Mvh |
|
| Jovisst LF höjde min bil också från 5400 kr till 6800 kr Helår och helförsäkring, trots 21 skadefria år bilen parkerad i carport på egen tomt i en liten by på landet. Jag ringde upp och frågade bla varför bilen blivit uppklassad från dyra 8-45-45 till dyraste 9-45-45 klassningen det kan ju inte vara rätt med min glidar Bmw med lilla motorn (3l V8). Jo det var rätt Bmw 7-ser är väldigt skade och stöld frekvent modell svarade LF damen ??. Ok då köper jag en M5 och får rent av kanske en lägre premie då sa jag och lade till att nu har IF fått försäkra både MC och snöskotern, Bilsport & mc har fått helförsäkra min veteran (lincoln -68) för 779 kr om året, snart ryker resterande bilarna och huset från LF också tack och hej. det är ju konstigt att en 10 år gammal bil värd ca 50000 kr skall kosta nästan 7000 kr för mig jämförelsevis så kostar min Lincoln Towncar -93 3700 kr/år helförsäkrat och kostar mer än dubbelt att ersätta. | |
|
TYDLIGEN HAR ALLA FÖRSÄKRINGAR HÖJTS I ÅR P.G.A ATT DOM FÅTT TAGIT EN DEL AV VAD SAMHÄLLET (LANDSTINGET ?)BETALAT TILL TRAFIK SKADE OFFER FÖRUT UPPS BMW PÅ TV3 HEJ |
|
|
Hej Husse och alla andra! Samma sak med försäkringen har drabbat mig, dvs stor höjning (10750/år halv + mer hos LF i Stockholm) och förundran över det ständigt ökade klassningen. Om jag inte misstar mig, så handlar första siffran (9) om trafikförsäkringen. Då undrar jag, vad har detta med stölder att göra. Om något skulle höjas, då är det den andra siffran som omfattar delkasko och därmed stölder...fast den är på max eller ? Vad håller de på med egentligen, de förba.... djäv.... ??? P.S. En Audi S6-95 kostar mycket mindre att försäkra hos t.ex. OK-förs.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.