|
|
|
|---|---|
Len |
Vad kan man tro om detta Länk vs detta ? Länk När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En cykel passar nog herrn bra :)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
Len |
Det has det jo, flera dessutom. Frågan är, om Polo är en god vän på vägen? Är den trevlig, har den bra väghållning, har den bra driftekonomi? Om den är "säker", ja det behöver man ju inte fråga om... ;-/ len När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
| BMW 316 (e36) utvecklades under mitten/slutet av 80-talet. Polo veckan innan den togs i trafik 94/95. Har hänt myyycket på 10 år vad gäller krocksäkerhet. | |
Tigerr |
danielb: precis vad jag predikar om hela tiden! Man kan inte jämföra tex en e34 med en ny S80 i ett krocktest!! Tigerr |
|
I Euro NCAP betygssätts bilarna jämfört med andra bilmodeller i samma storleksklass, så en E36 går inte att jämföra med en Polo. _____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
Nä... det går kanske inte jämföra... men en stjärna är inte bra... _____ |
|
Tigerr |
S 328 R: Näe, en stjärna är inget bra! Det håller jag helt med om, men du har juue inte din E46 kvar! :) sen så tror jag att många hellre väljer att åka 3serie än Polo även om den är lite osäkrare.. Tigerr |
|
4 stjärnor är väl inte fyskam för e46? vad är max? 5? de kryllar av korckkuddar i e46an. 6 st eller e de 8? bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hjälper det med cykelhjälm??:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
| I en frontalkrock mellan polo och en E36 skulle jag nog välja E36 pga vikten. Retardationen blir ju lägre i den tyngre bilen. | |
| E36:an var väll säkrast i sin klass när den kom -91 eller har jag fel? | |
| E36:an var väll säkrast i sin klass när den kom -91 eller har jag fel? | |
|
LEV FORT, DÖ UNG OCH BLI ETT DJÄVLIGT VACKERT LIK!!!! :) Frazze |
|
|
Apropos BMW E36 dåliga betyg i NCAP. BMW E36, SAAB 900 och Mercedes C-klasse fick dåliga betyg i NCAP tester 1997. Alla dessa modeller var nästan utgående modeller 1997, därför tycker jag att det är rätt naturligt att betygen är dåliga. Fabrikanterna kostade nog inte på något för att anpassa bilarna för testerna. I nya bilar med toppbetyg i NCAP tror jag man har lagt ut stora pengar för att anpassa bilen för NCAP-testerna. Jag tror att att BMW E36 är lite bättre än NCAP-betyget därför att BMW faktiskt deltagit i en hel del andra krocktester som AMS och de amerikanska krocktesterna och betygen där såg lite bättre ut. Franska och japanska bilar verkar inte ha velat delta i några krocktester om det inte var absolut nödvändigt (som NCAP). |
|
|
I många fall så undrar man ju lite om verkligen de simulationer som görs i NCAP verkligen är livs avgörande. Visst 1 stjärna är inte bra, men skillnaden mellan 4 och 5 stjärnor kan vara att ha ett irriterande pling ljud för att man glömt att ta på sig bältet. Som Hazard säger så anpassar säkert många fabrikanter bilarna efter just NCAP modellen. |
|
|
E36 är en 80 tals konstruktion, den är inte speciellt krocksäker med dagens mått. De som är förbättrat är ju bara lite kuddar och bältessträckare sedan introduktionen 91. Det går inte att jämföra med en bil från sent 90-tal som dessutom testas i en annan viktklass. Det säkraste är att låta bli att krocka... Så kör försiktigt och nyktert, allihopa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.