AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
789

Koppling för 800+nm?

Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
Vart hittar jag detta bäst och billigast?
kör nu tryckplatta från B7 turbo med fyrpuckad zinter, har funkat utmärkt änsålänge. men jag tror att den kommer ge upp till sommaren =( så det måste finnas reservplan.

vad kör ni andra med, Jakan, Hammarström, Bäckis mfl.?

Tack på förhand!
/Kilander
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Den starkaste Sachs sport tryckplatta till M5 ligger runt 620Nm.

Men det var inlägg av aluminium på tryckytan som ligger an mot lamellen. Det var tydligen inte så bra om man ska göra banzaj starter på strippen....
Jag tror Jesper satte en sån tryckplatta i Stefans 633:a men han bytte ut plattan med aluminium i mot en vanlig från en standard tryckplatta.

(Jesper får rätta mig om jag kom ihåg fel)

En sån tryckplatta och sex pucks sinter borde palla för
620*0,3 = 806Nm (30% vrid med sinterlamell brukar man säga)

Ring annars till ABR och be att få prata med någon kunnig där. Det finns ju starka tryckplattor till andra bil modeller förutom BMW som borde passa efter lite modifiering av svänghjul med bultdelning osv.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
ok.
den tryckplattan jag har nu skulle enligt säljaren klara dryga 600nm med org lamell, så det kanske är en sån jag har.
tilläggas ska att jag kör inte med dubbelmassa svänghjulet utan det vanliga från M30.

vad jag tror måste det till är en flerskivig koppling av nått slag om det ska hålla, det kommer vad jag TROR bli fyrsifrigt vrid, och då finns det kanske inget annat allternativ än en fler skivig, eller?

ABR?
vart ligger det? heter det bara ABR?

ingen annan som syslar med kopplingar?

BMWandreas: vad ska du köra med för koppling?

/Kilander
RafkoM3
Snacka med autoexperten, de har kolfiberkopplingar som håller för MYCKET. Däremot kostar det flis...

/M3 E30(TIC)
Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag ska köra snik nu,för ja har ont om tid,snacka med sellholm han skulle ha 17000kr för en som klara 1000nm:)
Ja kör med värsta sachs tryckplattan och 4 puckad sinter,som bäckis har kört.
MVH Andreas

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>Kilander.

Vet inte om dom heter någonting mer än ABR.
Men vill du ta kontakt med dem, då går du inpå tex Mekonomen och frågar efter nummret. När man beställer tryckplattor av Mekonomen så beställer dom i sin tur an ABR.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Kilander,

Kolla din mail.

/Manuel

-- Jage nicht.........was Du nicht töten kannst! =) --
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.