|
|
|
|---|---|
|
Skiljer sig fjäderbenen från 323 och 320/318? | |
|
Ja (iallafall oftast)! 323an har det sk. sportchassit, fjäderbenen mäter då 51mm. 315-320 har oftast vanliga standard fjäderben på 45mm. _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
är det skillnad i stumhet på 323 fjädrar och 320 fjädrar (sänkvariant)? Ska ju ner med en massa extra vikt i min och funderar på om jag måste byta fjädrar |
|
|
323fjädrarna är "stummare", då dom ska klara av den tyngre motorn! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Ok, hur är det med storlek på fjädern? vet du om de är större? |
|
|
vikten på 2,3 och 2,0 skiljer inte mer än ett par kilo.. så jag vet inte om de e nån skillnad på stummhet.. |
|
|
Det är skillnad på fjädrarna, för annars skulle dom ha samma produktnummer! Skillnaden mellan en M10motor och en M20motor är ca 35kg! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Skillnaden på 320 och 323 i kg på framaxeln vet jag inte, men det är STOR skillnad i uppträdande på vägen. 323 är bra mycket mer understyrd, tyvärr. Går givetvis att kompensera med fjädrar och hämmare, men så långt har jag inte kommi än. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag är ute efter hårdare fjädrar till min 318 e21, så jag väcker en gammal tråd. Jag undrar om 323-fjädrar (fram) passar på en 318, även om 323:an har grövre fjäderben så har dom enligt Mekonomen och ETK:n samma topplagring som 318? /Magnus |
|
|
Fjädrarna har samma ytterdiameter (iallafall mina orginalfjädrar vs bilstien), det är bara grovleken på fjäder och höjden som kan skilja, men det går ju alltid att justera in rätt höjd med att kapa bort lite om den är för hög. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.