|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Tänkte hinta om en bra firma om Ni har trasiga tändkablar. På BMW resdelar kan ju enbart hela satser köpas. Till en M 70 blir det en nätt summa om ca 3000:- + 3000:- om 4:an och 10:an är kass. Bilreservdelshuset BBS i Stockholm AB, Fagerstagatan 3 Spånga 08- 445 77 80 har fixat ny kabel till min no 4:a på M 70:an. Motronic original. Hatt till fördelare + hatt till stiftet + kabel ca 300:-. De har nu på min inrådan tagit hem ett antal originalhattar "till båda ändarna" samt har en speciell tång varvid de kan göra absoluta proffskabalge. Har å min sida sagt att jag tipsar om detta på forumet. OBS at M 70 är rätt kräsen på att alla stiften ligger på ca 6,2 kohm. Säkert samma för andra Bimmers. Bor Du i tjotahejti kan Du per post skicka in den gamla kabeln till dem varvid de fixar till en ny. M 70 har ju hattar som kräver tändstiftsskruven på plats på stiftet. M 30 är utan denna skruv. De har nu båda varianterna att tillgå. MVH /// paap R |
svardska |
toppen Paap! det noterar vi tacksamt. mvh |
|
Fick bytt en kabel på en BMW verkstad. Minns inte säkert hur mycket jag betalade 2-300 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.