|
|
|
|---|---|
|
Har en E39 touing med HIFI paketet men saknar lite mera drag i basen. Har en ide och behöver feedback. Om man lägger in en "färdig" aktiv bas och kopplar in den via hög-nivån?!? Och då hämta hög-nivån från kablarna som går till högtalarna i taket. Kan detta bara en vettig lösning eller är det spild tid och pengar??? (Med aktiv bas menar jag typ Infinity BASSLINK) /MN. | |
|
BMW har en soundmodul bas, kolla hos din BMWhandlare om det ev kan vara ngt. Jag hade en sådan + soiudmuduluppgradering av högtalarna i min M5 E34 T-95 Asken |
|
| köpte en liten baslåda med inbyggt steg från blaupunkt, kopplade bara vidare från högtalarna i hatthyllan, blev otroligt bra ljud och de var väldigt lätt! | |
|
Jag har högnivå ingång på mitt slutsteg, tänkte ta från bakhögtalarna och driva en sub. Fråga: Ska jag koppla in steget parallelt eller i serie med högtalarna? |
|
| hur vet man vilken som är plus och minus av sladdarna som går upp i taket?? | |
Robsarve |
om det är till takhögtalarna du menar så ser man det inte, eftersom det är växelsström och alltså spelar mindre roll. Däremot bör man absolut prova med polvänd signal för att höra efter vilket som ger den bästa basen i din bil. |
| Ska jag koppla i serie eller parallelt? | |
Robsarve |
paralellt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.