AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
589

m3 coupe -95

gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Vad anser ni att en M3 Coupe 95B 9000 mil, all utrustning, en ägare innan mig, import ...toppskick....
Ja du...Ja skulle då inte ge mer än 130....Men du kan nog få kanske uppemot 150....Du kanske blev besviken på o höra detta men man måste leva i nuet.,ta min 325 tex den kan ja i bästa fall få max 70 för(av nån som BARA måste ha JUST min bil),snarare 65(med lite tur) eller kanske t.o.m bara 60(realistiskt)...O de för en bil som går helt felfritt o som ja lagt ner ohyggligt mycket på...Bild finns i galleriet...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Håller med Dawwe. Runt 130.000:- tror jag att du kan få för den om den har ac och skinn.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dawwe: Är din bil i bra skick och "rätt" utrustad ska du få mer än 60tkr för din 325a (om den ej gått över 20tkr).

Håller med 120-130tkr där någonstans. Kanske mer eftersom du säger att den har "all utrustning" mycket sällsynt med köpare som bockat för allt i utrustningslistan.
wi
28
winck
M3 -96/B
skärpning grabbar...130tkr för en 95b?
Acey:Min bil e tiptop,många som kollat på den har svårt o tro mätarställningen 23000mil,för de varken syns eller känns,typ som ny invändigt.Tillsvidare får den tjäma som "finbil" tills ja hittar en lämplig M-modell för då åker den ut i slasket:)...
Gnator vad menar du med 95b? Är det en 3,2:a eller? Spelar ju ganska stor roll för värdet.

/T.P.
Är det en riktigt fin M3 3.0 -95b tycker jag ABSOLUT inte du ska släppa den för typ 120kkr.
En ägare innan dig? är det import har du säkert brief som kan styrka detta?
Eftersom jag har kollat under vintern på diverse M3'or kan jag bara konstatera att det finns mycket odokumenterade, slutkörda, dåligt omlackade och bara allmänt ovårdade M3'or.
Är detta en av de välvårdade tycker jag inte du ska släppa den under 140kkr om du har råd att ha kvar den.

//Wille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Priserna gäller för om du vill få den såld. Vill du vänta ut en högkonjunktur eller en kanon vår så går det säkert pressa upp priserna. Man känner ju till ett par kanon m3or som har varit i kategorierna extremt fina m3or som gick för runt 150 för ett halvårsen.

Tänk på att många backar när dom ser försäkringspremien.
De e precis som Acey säger,vill man ha bilen såld så får man nog lägga sig i det nämnda segmentet,många vågar ju inte köpa en "gammal" M-modell pga ev repkostnader....
Personligen tycker ja att 9000mil låter lite på en 95,men om milen kan verifieras så...Man kan nog ha som tumregel att genomsnitts importbilen rullar ca 3000 mil om året under sina år i Tyskland(min 325 -94, imp -98, hade redan då gått 14000 mil)...
Tror inte man ska gå efter nån sån tumregel när det gäller M3an då många inte har haft den som bruksbil...

/Johan
[CUL8ER]
Johan99:De stämmer,kan tänka mig att vissa säkerligen gått 5000 om året medan andra kanske bara 1500 men i snitt så....Sen ska man tänka på att de som köpte dessa bilar under dess 3-4 första år förmodligen tillhör de rikare skiktet o har därför kanske haft större möjligheter att använda bilen mer....
Dawwe: Jo visst men är milen kollade så är det ju inget att hänga upp sig på. En kompis hade en svensksåld 95a som bara gått 5000mil så alla bilar har ju inte gått långt.

/Johan
[CUL8ER]
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Du får max 120,000:-
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Nu e det så här grabbar att jag inte tänker sälja bilen för jag har bara haft den sen i augusti och kört nån månad med den för nu står den å myser i ett garage... värdet som jag bara ville kolla av tycks ju enligt er ligga mellan 150k och 120k... hmmm
120k får man ju kanppt en slutkörd och sönderstylad 93 för... men men...
jag tror att jag kollade på minst 20 m3:or innan jag bestämde mig för denna. Jag blev förvånad över hur mycket skit m3:or det finns.. begärt pris för min var 169k=dyrt =förbaskat välvårdad M-test fulldok imp. 97....
Som en liten parentes kan jag ju säga att jag sålde min 325 coupe -93 AC Schnitzer i Juli förra året för 109K...det gäller att hitta rätt köpare...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad menar du med -95b, är det en 3,2:a?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Det är en sen 95:a (3,0) vad jag vet så kom 3,2:an 96...
gnator: Antingen är det en 96:a eller en 95:a. Finns inget som heter 95b.

/T.P.
Länk
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Om jag skriver att det är en sen 95:a så menar jag ju knappast att det är en 96:a....

Du skrev att det var en 95b (ditt första inlägg) vilket inte finns, det var därför vi undrade. Men nu vet vi att det är en 95:a. Så allt är klart.

/T.P.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.