|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att köpa en nyare BMW, och jag hade tänkt mig en 525 eller 535 för ungefär 40000:-, men när jag på skoj går in och tittar så finns det tom 750 för det priset! Jag har iofs mina föraningar, men vad är det som gör att dom säljs så "billigt"? | |
| Det klassiska: Tillgång och efterfrågan! | |
|
Ju större bil desto dyrare att laga OM någonting går sönder är en tumregel..... |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Håller med tidigare inlägg. 7-serien är dyr i drift och det finns inte så jättebilliga delar. Men du får å andra sidan mycket bil för pengarna, och om man väljer sexorna eller V8orna är de hyfsat driftsäkra. V12an är inte dum den heller, om man tittar på senare årsmodell. Om det skall finnas lite ekonomi i det hela, bör man dock meka själv, eller ha någon "slav" ;-) som gör jobbet åt en. Om man lämnar bilen till verkstad för alla fel som skall åtgärdas blir det garanterat en dyr affär, eftersom även enkla saker kostar flis på verkstad. /Mattias |
| OK tack! Vad är det då som gör att folk inte vill ha en 750 istället för någon bil i 5-serien. Är den för stor och klumpig eller är det bensinkostnaderna och försäkringarna. Det känns som att man får mer lyx om man köper en bil ur 7-serien... Jag personligen vill iofs ha en bil med lite klös i, men 750 är väl inte helt seg? | |
|
Köper du en 750 får du garanterat en bil med klös :-). 5 liters 12:a....... Anledningen är precis som vi skrev tidigare. Det kostar mer i försäkring, reparationer,skatt, bensin att ha en 7:a. Mer lyx, självklart, dessa bilar kostade ju uppåt miljonen som nya. Det handlar om att våga! Du kan ju få tag i en som håller hela tiden som du har den och slipper därmed dyra verkstadsbesök. Likväl kan du snubbla över ett potentiellt vrak, och ruinera dig. Men det skiljer nog inte så mycket mellan dem med likadan motor, tex 740/540 735/535 osv. Dessa kan också kosta om man har otur. |
|
|
Hej! Folk är fördomsfulla för 7-serien i allmänhet om de inte har någon erfarenhet av dessa bilar. Framförallt då 750. Folk tror att min 730 med rak 6:a dricker 2 liter milen. Det är nog tillräckligt med klös i en 750. Åk till en bilfirma och pröva en =) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Det är troligen så som du säger Magnus, men hur mycket drar din 730 då? | |
|
Johan X: Den dricker 0,9-1,1 blandad körning, dock lugn. Men som jag har skrivit innan om man pressar mycket eller kör i stan så dricker bilen självklart mer. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Tack så mycket för inläggen! Jag kanske ska börja kika på bilar i 7-serien... Mvh Johan |
|
|
Kostnaderna springer iväg lite har man märkt, speciellt när man vill förfina något. Den är inte billig i drift 750:in, bensinförbruknigen och försäkringen mm gör att det rör om i plånboken. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.