|
|
|
|---|---|
|
När BMW annonserar brukar de inte vara sena med att uttrycka sig över den fria servicen på 3 år. Men när man som kund låtit sig skriva på för en BMW, upptäcker att den fria servicen inte omfattade egentligen mer än priset för att rulla in den i verkstaden, då blir man lite besviken. Skulle boka tid för första service, 2200 mil. Det blinkar för oljebyte och helårskontroll samt troligtvis bromsoljebyte. Killen som svarade på BMW Group sa att det bara är själva servicekostnaden för det fysiska, dvs arbetskraften, som går under fri service. Allt annat; olja, belägg, remmar etc får kunden betala själv... Känns trist att bli blåst. Jag undrar om det inte blir LEXUS nästa sommar istället. /Kjell | |
BeeMWe playboy |
Ehm va? Min styvfarsa fick allt gratis... 5000milaservice Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Kjell, fri service innebär verkligen fri srvice. Ring upp tex Solna: 08-7353900 Verkstadschefen Gunnar Lesaque eller ngn annan ansvarig och red ut begreppen. Alt kontakta din säljare du köpte bilen av, ställ han till svars. Ibland måste man stå på sig som sagt... Däremot ingår inte sånt såsom bromsbelägg, skivor, mm. Det räknas som slitageprodukter. Kanske ett missförstånd? Oljeservice respektive Inspektioner vad dom nu innehålelr är kostandsfria om bilen är svensksåld. Korrigera mig om jag har fel. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
BeeMWe playboy |
Hm skivorna var sneda på styvfarsans bil det gick på garantin och den har juh gått längre än powerkjells... Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Playboy, dom brukar vara ganska generösa med förlängningar av nybilsgarantin som är 1 år/ 3000 mil på svensksålda bilar. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.