|
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Hej Jag undrar vilket sportavgassytem ni rekomenderar till en 325 e36 coupe?. Från kat. Vilket tum tal ska det vara 2, 2.5, 3 ?. Vilka olika leverantörer finns det ? Tacksam för svar / Ludde |
|
Vet inte om du vill ha rostfritt eller vanligt. Jag rekommenderar dock ett skräddarsytt rostfritt system ifrån Supersprint eller Feritta. Vill du ha en lite billigare variant så vänder du dig till Ray. Mvh. Robban Johansson |
|
|
Lev. Remus Supersprint Ferrita Simons (Ray) Sebring 2,5" är nog att föredra samt det vanligaste. /Anders |
|
|
Jag kör med 3" skorsten från schnitzer, hela vägen. Härligt ljud. Möllers rostskydd säljer komplett ferrita ganska billigt, jag tror att det rör sig om cirka 3500 kr. OBS! endast sista dämparen. |
|
|
Jo,men på 318iS är de väl enkelrör om ja inte minns fel!? men 2,5" blir perfekt på en 325:a eftersom de är dubbelrör... Bmw ludde:Vad får systemet kosta då? |
|
|
Du menar alltså att 3" är för mycket för enkel rör eller? 320 har oxå enkel rör. Det är bara 325 som har dubbel. |
|
|
nänä,mena att 3" skulle bli för stort på en 325:a men på 318 å 320 passar de perfekt! Jo,de är bara 325 som har dubbelrör! |
|
Bmw ludde |
Hmm en bra fråga...men inte mer en 4000kr. |
|
Jag undrar varför 325 har dubbel rör. Motorn är ju inte så himmla stor, typ om man ska gämföra med Omgea 3000 eller VR6, det finns ju massor med bilar som har 3,0 2,9 2,8 2,6 och de har bara enkel rör. Audi kör med två oxå. Är det bättre på något sätt eller? BMW fjuttiga 2,5 måste ha två rör. Varför? |
|
| ja ha rostfritt ferrita på min å de låt helt underbart! | |
Nöjd E30 ägare |
LazerEye. 320 E 30 med katalysator från 88 och framåt har samma system som 325:orna. Alltså dubbla rör från kat och bak, slutar med två taniga pipor.. Tycker om att höra sexan sjunga ut sin ljuva sång:) |
Nöjd E30 ägare |
LazerEye. 320 E 30 med katalysator från 88 och framåt har samma system som 325:orna. Alltså dubbla rör från kat och bak, slutar med två taniga pipor.. Tycker om att höra sexan sjunga ut sin ljuva sång:) |
|
325:orna har dubbla rör för komma upp längre från marken. För om man har ett enkelt rör så kommer det närmare marken. Och på 325 så behövs det väl antagligen lite grövre system än på 320 och 318 tex. |
|
|
Nöjd E30 ägare: Jo,320 88- har dubbelrör,men inte lika grova som 325 |
|
| Hmm..jag har dtm Sportavgas från katten.. vet inte va de ger för +effekt.. bara att det låter gött :D :D | |
|
Länk Ett tag hade dom rostfria sportsystem till E-36 för 3600:-, med dubbla dtm pipor. Jag hade precis samma system i plåt, det funkade fint, lät bra, såg snyggt ut men rostade upp på 3år. Nisse Länk |
|
|
Nöjd E30 ägare: 320 88- framåt har dubbla rör från kat eller från första dämparen o bakåt. 325 har dubbla rör hela vägen, dvs, det e inte samma sak. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
| Jag har fått tag på en 3" slutburk med enkel rör..Fast det är ju dubbel rör hela vägen på min bil...Kan man dra dit det utan problem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.