AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.987

BMW 320i Touring eller Audi A4 1,8T avant ?

Sida 6 av 6
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Ts är inte lika vanlig!
Det kan ju vara en förklaring.
A4´an ska i alla fall ha en kamrem, någon som vet när den ska bytas och vad det kostar??
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Lite tätare har inte koll på intervallet har 8000mil på min men det är väl ngt liknande.
Kamrem kostar väl 200kr.
Byter du på vag så drar ju kostnaden iväg. Gör du det på mindre verstad kommer du undan med 1-2 tusen.
Byte av kamremmen ingår inte servicen då?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
nej. inte på något märke.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu börjar jag undra vad du pysslar med, du vill köpa en bil för runt 110-150 000kr och du bekymmrar dig över om kamremmen ingår i service eller om du blir tvungen att lägga två tusen extra på den OM det skulle vara dags... Det är väl i såfall bara att pruta ner det köpesumman med det beloppet.
Sist jag hade Audi så kostade kamremsbytet 1700kr extra vid service, 2800 utan service. dock 4-5 år sedan.
Går att få gjort billigare på mindra verkstad.
Nejdå Hubbe, jag bekymrar mig inte över detta, utan vill veta för just som du sa att om den inte är bytt så kan jag pruta ner priset på bilen och då måste jag ju veta om det kostar 1000 kr eller om det kostar 5000 kr.....

Hej!
Vad är en tiptronicväxelåda för något egentligen, för och nackdelar? (audi A4)

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Automat som du kan växla själv. tryck spaken fram eller tillbaka för upp/nerväxling. Missar du att växla så gör den det åt dig när varvet blir för högt/lågt.
Eller så kan du sätta den i drive och bara åka automat.
Skall tydligen vara ganska bra. Dock så är det en automat i grunden med dess slirning osv...
Drar mer bensin oxå då kanske?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.