|
|
|
|---|---|
BIMMER |
vad kan en sådan tänkas vara värd , bilen är ny imp , ska regbes,12000 mil!!? hmmmm,delfingrå med stora m pkt |
BIMMER |
Glömde att skriva att bilen EJ har skinnklädsel..... |
|
Ca 15000-20000 kr beroende på skick. /T.P. |
|
|
Om den är frisk i drivlina och plåt skulle den kunna vara värd 30.000.- reggad och klar. Det är ju ett risktagande att köpa en oreggad bil, klarar den avgasvärdena t ex? Mr C |
|
BIMMER |
Enligt säljaren är den i bra skick....tycker lixom 12000 mil på en 89:a låter lite väl lite.....mer förslag , kan säja att priset han begärt är myyyyyyyyycke mer.... |
|
Vem importerar en E30 325 för att sälja den direkt? Hur troligt verkar då miltalet vara? 12 000mil på en 14år gammal bil i tyskland? Det kan ju knappast finnas utrymme för vinst då en bil kostar runt 8-10kkr att ta hem,inkl reg bes, skrotavg. m.m. Troligast är att han köpt en fin kärra som gått långt och nu är skruvad i mätaren. Max vad folk skulle ge är ju runt 30` om den är riktigt fin. detta minus 10 i import kostnader, då har du 20 kvar och sen så har du inköpspriset, säkert ganska billig där, säg 15 kkr. Då gör han sig max 5kkr, den risken skulle inte jag ta för att ev, tjäna 5kkr, då det är föga troligt att han får 30´ för en nyimport. |
|
BIMMER |
Jag ska inte köpa den oreggad han ska regga den imorrn....så den e ju helt klar isåfall...men sen vet man ju hur försäkringsbolagen är på nyimporterade bilar dom vill ju bla ha godkända larm , märkta rutor , förs värdering m.m för att överhuvudtaget ta i bilen....vad kan vi enas om för värde ?? |
|
Vad har han begärt? /T.P. |
|
| Tycker du skall kolla upp den bilen noggrannt innan du köper den, låter märkligt i mina öron. Men det kan ju vara en entusiast som tagit hem en pärla, men då återstår frågan: varför sälja direkt? | |
BIMMER |
Han ska sälja den direkt för att han "plötsligt " kommit på att han inte har råd med den.....han vill ha runt 40K!!! ?? vill veta vad ett rimligt pris för denna skulle vara 40 e för mycke tycker jag, hitta en ruskigt fet svart här på börsen i januari som han vill e ha 40 för o den va grymt fin o mycke extra gjort på...tyvärr e den såld... |
|
40´ är på tok för mycket. Om du kollar på mobile.de kan du hitta liknande från ca13000 och uppåt beroende på mil och skick. Allt över ca 25-30 är för mycket. /T.P. |
|
BIMMER |
mmmm 20-25K , Skulle kanske va lämpligare....han lär nog bli lite besviken dock om jag bjuder det eller vad tror ni ? han begär 40 och jag erbjuder 20 !! ??? |
|
Han lär knappast gå med på det om han inte är i stark behov av pengar. Men då är det bara att köpa en annan bil, det finns en del att välja på. /T.P. |
|
BIMMER |
Nej de tror inte jag heller ...jag letar vidare med ljus o lykta efter rätt bil..... |
|
Tycker du ska låta honom regbes bilen först. Är allt grönt efter det och bilen är i kanonskick så tycker jag inte att 30-40 är för mycke... /Johan [CUL8ER] |
|
BIMMER |
Den ligger ute på börsen nu..... |
|
Tittat på den nu, aldrig 40 för den. Tror du måste ta bort 4-punktsbältena för att få igenom den. Dessutom saknades ju hela fronten eller vad var det för skit som satt där fram?. Den kommer nog inte gå för över 25´ |
|
|
Nej!! Max 25 för den reggad och klar... Den va ju inte så fräsch :( /Johan [CUL8ER] |
|
BIMMER |
nä ja vet ,tycker oxå 40 e på tok för mycke, han försökte få igenom den idag utan framgång , han måste sätta på en extra torkararm samt sätta på orginal fjädrarna på bilen....de var vad han sa iallafall.....ser lite sliten ut tyck ja ,,,,,,,12000 mil hmmmmm ja unrar ja va den gått egentligen för mer än 12 lär de ju va de kan vi ju enas om.... |
|
Jag tycker du ska skita i den och leta vidare.. /Johan [CUL8ER] |
|
BIMMER |
Nån som vart inne o bjudit på bilen ännu eller ??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.