AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
446

BMW's fria service - bara bluff o blåg?

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
När BMW annonserar brukar de inte vara sena med att uttrycka sig över den fria servicen på 3 år. Men när man som kund låtit sig skriva på för en BMW, upptäcker att den fria servicen inte omfattade egentligen mer än priset för att rulla in den i verkstaden, då blir man lite besviken.
Skulle boka tid för första service, 2200 mil. Det blinkar för oljebyte och helårskontroll samt troligtvis bromsoljebyte. Killen som svarade på BMW Group sa att det bara är själva servicekostnaden för det fysiska, dvs arbetskraften, som går under fri service. Allt annat; olja, belägg, remmar etc får kunden betala själv...
Känns trist att bli blåst. Jag undrar om det inte blir LEXUS nästa sommar istället.

/Kjell

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kjell: kolla mitt inlägg i samma rubrik.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har du fått klarhet i kostnaden?
Var inne för första gången med min e39 igår och räkningen slutade på 145:- för en uppdatering i datorn jag begärde. Allt annat gratis.
Detta på Förenade bil i Malmö. Verkar som om Solna sover hårt.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag ber ödmjukast om ursäkt, eller...

Hade bilen på service i måndags. Killen jag hade snackat med tidigare kan inte ha haft pejl på läget, för allt var gratis. Fri service innebär verkligen fri service!! BMW e snuttepluttegulligast. Puss!

/NalleKjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.