|
|
|
|---|---|
|
Har en 730iA 1992:a med standard radio dvs kasettspelare! Bytte batteri, nu måste jag slå koden för att spela på den igen men hur slår man den med vilka knappar????? Displayen är kass på den med så att jag ser nästan inget vad det står men jag tror det står 4 streck eller nångra sorts bokstäver!! Snälla hjälp mej!! | |
Lasseman3 |
Om det är en BMW Bavaria Business C RDS så ser det ut på följande sätt på displayen: CODE - - - - Du matar in koden genom att trycka på knapp 1 till och med 4. Om du tex ska mata in kod 3425 trycker du 3 ggr på knapp1, 4 ggr på knapp2 osv till koden är inmatad. Du avslutar sedan med att trycka på knappen som har en pil som pekar åt höger dvs ">". Hoppas det lyckas! /Lasse |
|
Tack på förhand Lasse!! Nu hoppas jag bara koden stämmer !!!!! Var det det året bilen är tillverkad samt månad tex 9204 eller tvärtom 0492????????? 325:an |
|
Lasseman3 |
Jag tror inte att koden har nån koppling till det år då bilen är tillverkad...min börjar nämligen på 2... |
|
Hur knappar man in en kod som har en nolla (0) i någon av siffrorna ? Typ om jag t.ex har följande kod: 8301 ?? |
|
BMW Kungen |
Gammal tråd, men kan kanske hjälpa någon annan. Hoppa över att trycka på knapp nr. 3, om den är en nolla och gå vidare till knapp 4. Mvh /// Kungen |
|
...och den givna följdfrågan, om man inte har koden? Vad gör man då? Stefan |
|
| Allvarligt de måste ju finnas nån huvudkod ,jag har oxå tappat bort min oerhört jobbit o åka utan musik.... | |
|
Om jag minns rätt kan BMWverkstan 'låsa upp' . Men då måste man kunna styrka att radion är 'ärligt förvärvad'. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Om man slår fel kod står det "WAIT", hur länge ska man då vänta? jag har väntat ett par dar nu.... SE |
|
|
Hallo ingen som vet?? SE |
|
|
Detta varierar väldigt med olika modeller, från timmar till dygn. FP |
|
|
Efter 2 dygn, slocknade "WAIT" sedan gick det att knappa in rätt mycket fösiktigt... SE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.