|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har plockat bort instrumenthuset på min bil för att byta kondensatorerna på Si-kortet. Jag har kikat lite på mekartips och även andra sidor på nätet hur jag ska få bort kortet, men innanmätet i mitt instrument ser inte lika ut. Kortkomponenterna sitter "neråt" på kortet så jag måste som sagt ha bort det, det ser ut som om man skulle kunna snäppa bort det. Men jag är lite feg så jag tänkte höra här först. Bilen är en 91:a 535. MVH Patrik | |
|
på min tog jag lödkolven och smälte de plast grejjor som håller det på plats funkade fin Joakim Eriksson |
|
|
Det måste väl gå att lossa utan att smälta plasten. På min -92:a så fanns det tre kontakter i olika färger att lossa först. Sen när man tagit ur instrumentet ur bilen och tittar på baksidan så sitter det två svarta skruvar som man vrider 1/2 varv förhand. Vad gör man sen för att dela instrumentet? Jag har ju dom typiska felen som borde åtgärdas med nya komponenter. Jag har även bilder på mitt instrument som jag kan maila om någon kan hjälpa mig. par.d@jf-energi.se |
|
|
Du bänder bara isär enheten sen, det sitter pinnar (typ) som leder ström från mätarna till kortet som sitter längst bak i huset. Det är därför det kan vara lite trögt att bända isär, men ta i lite så går det. Sedan märker du att kortet sitter fastnitat med små plast "pluppar". Jag borrade bort de små plupparna i plasten som håller kortet på plats. Ett 5mm borr har jag för mig. Om du inte smälter eller borrar bort "plupparna"får du aldrig bort kortet. Jag skruvade sedan fast kortet med små plåtskruv där plupparna hade suttit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.