AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
510

Silver M3 ovanlig i sverige?

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Skall köpa en M3 94-95 och vill ha en silvermetallic, dessa är verkligen ovanliga i sverige. 96-98 finns fler men vill ha 3.0 då redan har en silver 3.2 cabbe i familjen. Var ej silver populärt innan 97? flesta silver som finns är ju efter 97.
Mums, silver M3 3,2 är snyggt och ovanligt.

Länk
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Håller med Gustav där. M3 E36 gör sig jä***gt bra i silver, men det är nog som du skriver. Silverfärgade bilar var ganska "ute" ett tag. Öht är det ju inte lika vanligt med E36:or i silver. Silverfärgade E46:or dräller det ju av.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Stämmer in med Gustav och Bdrei. Grymt snyggt och ganska ovanligt. Ganska fel på mitten av 90-talet, helt rätt idag!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
jo så är det tydligen, inte så kul när man skall köpa en =( Men om någon vet nån till salu så kan ni maila mig, det uppskattas!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
har en silver färgad E36M3-93 och tyckte när jag hade köpt bilen att den var mycket ovanlig ! MEN så verkar det som det har gått en trend i min kommun och ett 10-tal silver färgade E36:or har börjat dyka upp ;-( .

MVH TONY ///M3
Jag dristar mig med att komma med en spaning. Har inte gjort det på ett tag, tror att det senaste var om att vi snart var tillbaka på cykelhjulsstorlek på bildäck (alltså som i örjan av seklet). Vips så såg jag en bild på några SUV 28":are (ojojoj)

Ni vet väl alla historien om silver som blev en extrem trend på racingbilar efter att Mercedes inför ett lopp hade skrapat av den vita färgen (som liksom var standard inom racing) för att jaga vikt. Bilen var precis för tung och stallchefen gav order om att skrapa bort färgen ;) Skröna eller inte? Tja ...

Nu till nästa, stora bilar säljs ofta i silver för att det gör att de ser lite mindre ut. Tror att det faktiskt är recingtrenden som kommer tillbaka igen nu, se på alla AMG bilar som i princip bara är silver.

Tycker faktiskt rent estetiskt att E36 M3 framförallt är en bil med snygga linjer och passar väldigt bra med dessa accentuerade, alltså inte silver då.

Men som sagt var, tror att det är racingtrenden som har kommit tillbaka framförallt på nya bilar och det kan också leda till omlackningar av äldre bilar för att hänga på. Om du ändå ska lacka om, varför inte till en trendfärg?

Jaja, det var väl åtminstone hyfsat on-topic.
Själv så åker man ju omkring och glider i en M3 E36 Sterlingsilver metallic. Tycker personligen silver respektive svart är de snyggaste färger som finns på en bil.

Letade länge innan jag hittade en silvrig som stämde med mina krav.

Mvh.
Robban Johansson
Och Pelle, den är inte till salu.... =)

Mvh.
Robban Johansson
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
synd =(
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Pelle....du har mail.Kan tänka mig att sälja min till rätt pris :)
funderar själv på en Z3 M-roadster (3,2l)till sommar bil :)

Mvh Ricke
M3 3,2 Limo i silver är mkt fint. Svenska AMS testade en mot S4.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ricke: jag svarade på mailet till: rickard.martinsson@flygt.com är det rätt eller skall jag skicka till rikard.17@telia.com ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.