AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
863

fälg problem

roine blom
det har säkert diskuterats en hel del om vad som passar till vad men jag frågar ändå för jag hittar inte det jag söker, ok till min fråga jag har fått tag i en uppsättning 17 tums fälgar y-kryss rondell som suttit på en bmw 740 235-45-17 fram å 255-40-17 bak inpressning har jag inte en blekaste om, kan det passa jag har en e46 328i-99 snälla nån som vet??
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Omkretsen passar ungefär bra, men jag vet inte om inpressningen kommer att ställa till det för dig. Det beror på hur bred dina fälgar e.. Och jag menar att jag har hört något med att bultlängden skulle vara nåt skilnad på.. Asså mellan en e46 och en 740 (antar att det e en e38 du menar)..

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
roine blom
ja det e en e38 jag menar,fälgen fram e 8,5 bak 10
vad menas med inpressningen är det hur mycke det bygger utåt respektive innåt jag tänkte för att på 740,n är det 20 å på min är det 42 så om det bygger innåt så kanske det tar i fjäderbenet.
jag får hoppas det funkar tack för svaret... mvh roine
Fälgen kommer att hamna för långt ut det kommer att se förjävligt ut.Den kommer att hamna utanför skärmkant.Det är samma offset på e34,e39,e38. Ska du ha fälgar till din bil får du nog leta efter ett par till e36 eller e46 det är lika på de.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
roine blom
ok. Har du nått tipps vart jag kan hitta beg schyssta fälgar typ 18 tummare.

mvh
roine blom
jag hittar ju tyvär inget som tilltalar mig här på sidan dom som e nått att ha är för dyrt tycker jag.

"gudfadern" de som har mycke pengar å mäktiga vänner kan knulla rättvisan i röven......
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Roine, du får ha lite tålamod!
Snart börjar våren komma och då dyker det upp mängder av fälgar som skall säljas...

Blocket och gula tidningen är två andra alternativ.

Mvh
roine blom
blocket var en bra sida tack för tippset.
Mvh Ronny...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.