AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
970

Strålkastarna ser blästrade ut

pe
20
perlil
320i -00
Det ser precis ut som om strålkastarna har blivit utsatta för en mängd av små små stenskott. Men känner man efter med fingrarna efter att man tvättat bilen så är ytan helt slät och inget som tyder på stenskott. Det syns tydligast på kvällen när "dessa ev. små stenskott" blir träffat av ljuset och påminner om "skitiga lyktor". Har läst på forumet om en del som tar isär och tvättar sina lyktor. Kan det vara så att detta fenomen sitter på insidan av glaset? För mig verkar det konstigt om det kan komma in så mkt smuts i lyktorna? Bilen är trots allt bara 3 år... (i min ägo sen okt -02) [320i -00]
pe
20
perlil
320i -00
En liten justering... glaset framför halvljuset ser lite "blisstrat" ut(heter det så?) Nästan som om man kört med en 100W lampa där fast med helljus... Bilen är köpt och körd i norrland från början (2år ungefär, känns som om det är mest aktuellt med bra ljus däruppe. Men ingen har väl 100W lampor som HALVljus?!!

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Testa sökfunktionen på forumet. Finns många inlägg om detta.
Kort sammanfattat kan man säga att det hjälper med Autosol om det inte är så stora repor. Gnugga länge och hårt. Hjälper inte det - byt lampglas.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, lär inte hjälpa med autosol!
Det är små sprickor som har orsakats av halvljusets lampa!

Två täckglas och två packningar kostar ca 750kr hos BMW.

Ska själv byta glas nu till våren (efter allt grus på vintervägarna) eftersom även jag har fått liknande vågformiga små sprickor i plastglasen...

Mvh
Det här autosol som alla pratar om, vad är det? Det enda jag hittar är ett kromrengöringsmedel som heter Autosol. Vart kan man köpa ngt som skall användas till lyktorna?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Plutten,

Det är samma medel... Läs vad man kan använda det till mer än fixa krom. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.