AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
467

Nu har de höjt med 1750:- jag blir galen

El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
De är ju helt sanslösa, dessa försäkrings bolag. Nu när årsförfallo dagen e på väg och jag kan lägga till ytterligare ett år, 11 skadefria år, så tycker man ju att man ska få billigare förs. MEN INTE, då höjer de JÄVLARNA med 1750 spänn per år. Ska man inte kunna åka en snygg bil utan att man blir ruinerad?? Jag betalar nu 7320:-, om 1 1/2 månad blir det 9070:- jävla spänn
(Länsörsäkringar). jag bor på landet och e 29 år.

Vad sjutton ska man göra?

Häftig motor,häftiga priser...!!!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det går ofta att pruta med bolagen, säg att du byter bolag till demom de inte sänker, vägrar de så byt till folksam...i mitt fall lönade det sig och vet att de är generellt billigare än LF. Vissa kanske har andra erfarenheter, i vilket fall som helst byt bolag om de djävlas...har du flera försäkringar hos dem så hota med att ta ur dem också..detta brukar också fungera...det gäller att vara hård och stå på sig bara.
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Sitter också och svär. För ett år sedan flyttade jag ALLA mina försäkringar till lf och fick en helförsäkring (inom 08) för 6.300/år.
2.000mil/år, ålder 50+, 20 skadefria, eget garage, etc. Bilen ja, en 328Ci 00:a.

Nu sitter jag med en räkning 9.300! Att premier höjs har jag viss förståelse för. Men att höja med >30% utan kommentar, ja de e...
Sitter nu och begär in nya offerter mha. de länkar man kan hitta på www.catweb.se under Hem & Hushåll - får se vad det ger denna gång.
avn
635CSI -85
523i -96
Eliardsson,

Jag tycker du bör fundera på att bara teckna trafikförsäkring på din bil. Du kan ju uppenbarligen köra bil och bor du på landet kanske risken att bilen blir stulen är liten? Satsa pengarna på ett rejält larm istället.

Annars är det bara göra som vanligt. Ring runt till försäkringsbolagen och pruta.

/Anders
El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
avn.....

Jo jag har tänkt på att ta en mindre försäkring, men om man kvaddar bilen, eller råkar ut för en vilt olycka så står man där med en skada som kostar 15 000:-. Det e det som e så typsikt om man tar en mindre förs. , fast man har 11 skade fria år.

Hur är det med entusist förs. på en sån här bil?

Häftig motor,häftiga priser...!!!
Ett alternativ är att ta en halvförsäkring och mer(eller vad den nu heter)försäkring,på LF så täcker extraförsäkringen upp vilt,skadegörelse och hyrbil.
Det man då ej är skyddad för är egenvållade skador och motorhaveri(om den inte gått för långt)dock trist om ett däck smäller eller det blir blixthalka och man far av vägen.

Henrik
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Hej jag kan bara säga att Länsförsäkringar e lite dyrare på premien men man slipper självrisken !!!!

Fick en smackad ruta o stulen stereo med if kostade 4050:- samma sak på länsf. kostade inte en krona.......... de går ganska många månadspremier på 4050:- ....tänk 2 st inbrott de blir några kronor det!!!!!!

Premierna höjs ju för att stölderna ökar!!!!!!!

Stjärnan under huven...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.