|
|
|
|---|---|
|
Vad får man ge för en skaplig BMW 745 såg att nån här inne hade köpt en för 16000:- Vad får man för 20000 - 25000 kr? | |
BeeMWe playboy |
745? Däremot kan du få en sådär 730-735 av tidig e32(88+) för d pengarna Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
745 är BMWs värsta modell i början av 80 talet turbo duvet o jag vill hällst ha en sådan :) |
|
|
Man får nog ge mer än 20 papp för att hitta en i bra skick. Har botaniserat lite bland prisrna och det varierar som fan, därför är det svårt att säga ett konkret pris. Såg en som det begärdes 60000 för, men då var ju bilen nästan som ny. Annars finns det ju råfräscha 745'or i Tyskland för cirkus 15000 kr. kolla på www.mobile.de Värre bil får man leta efter i BMW-väg =), 252 hästar och turbo *mmmm*. När jag fått lite mer fason på min 528'a och umgåtts med den en aning mer så blir det nog en 745'a för mig också... ///Tomas 528i -86 |
|
BeeMWe playboy |
ok aldrig sett en sån... Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Är det någon som har några allmäna köpråd , vad ska man titta efter på 745 från typ -84 . Fungerar tbon som den ska eller går den sönder lätt mm. mm. Är på jakt efter en musklig vinterbil ;-) |
|
|
Turbon hållar normalt ca 20.000 mil. Använd bra olja i motorn då denna även smörjer turbon. Det är också viktigt att kylfläkten fungerar riktigt, den går några minuter efter att motorn stängts av för att kyla ner turboaggregatet. Sliten kamaxel p.g.a. dålig smörjning är ett vanligt fel på denna motorserie. Ulf W. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.