AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.278

Någon som har koll på Molway.com ?

Sida 2 av 2
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Köpte mina Falken däck hos Molway en gång i tiden och jag var skitnöjd med dom! Att dom skulle vara anpassade för ett annat klimat är ingenting jag har märkt av. Både greppet och slitstyrkan var kanon!
gu
394
gurr
M5 -95
mina fjärranöstern-lågpris-nonsens-däck som inte har här att göra, funkar finfint. :)
ant
då blir det nog 215/40 eller kanske 45.. hari nte bestämmt mig än..
får se imorgon.. =)

==========
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk på att däcken skall vara E-märkta för att vara lagliga i europa!
Det räcker INTE med DOT-märkning (säger inget om lagligheten i Europa)!

Iofs kollar inte bilprovningen detta, men försäkringsbolagen kan kolla det vid en olycka...

Mvh
Jag har för mig att även Molway har deklarerat tillverkningsland i sina tabeller på nätet. Har detta upphört?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Klart ni är nöjda med däcken tills det händer något och du verkligen behövde de sista metrarna vid inbromsningen.....
Vad jag menar är inte att de är skit, utan att om man köper GY F1:or tex så förväntar man sig ju en viss prestanda, annars kunde man ju lika gärna köpt regummerat.
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Köpte nyligen en omgång Pirelli Scorpion till vår V70XC till ett pris som var mindre än 50% av vad Bilia skulle ha. Hade möjlighet att åka förbi och hämta däcken och fick göra affär med en mycket juste man. Vi hämtade däcken i ett lager som var STORT (enligt mannen det näst största tempererade lagret i Sverige). Hur som helst verkade de klart seriösa.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ett annat tips är Alvén & Ingvarsson. Kör också däck på postorder, där listar de upp tex. GY F1:or både asien tillverkat och EU däck, med olika priser. Skilde dock väldigt lite i pris mellan dessa, förvånansvärt lite.
Kolla med www.dackonline.net Sjukt billiga priser...

/Johan
[CUL8ER]
Johan: tycker de ligger på i princip exakt samma priser som molway. Ja jämförde på bla 225/40/18 Goodyear F1 GYS3.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Har visserligen bara jämfört Toyo Proxes 235/35-19 mellan dackonline och gummihuset. Skiljde nästan 3000:- för 4st

/Johan
[CUL8ER]
ant
jag har precis beställt Goodyear Eagle F1 GDU3 EU från Länk där kostade däcken 1575 kronor styck. på Länk kostade de 1669,90 kronor.
valet blev enkelt..

==========
Länk
ant
215/40-17 blev dimensionen förresten.

==========
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag har handlat måånga däck hos molway, som har mkt bra priser. Dessa kan hållas genom att ha ett stort lager (södra sveriges största). Dom har även ching-chong-däck, men inte BARA såklart. GYF1:orna, tex, finns ju både som "GYF1" och GYF1-EU". Det är bara att ringa o snacka med dom, det är alltid bättre än att kolla på nätet, tycker jag. Dessutom, om man ska dit och kränga däck, så måste man ringa o se so där finns folk som har tid, det är inte bara att åka dit.

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
ant: blev det EU varianten eller asiastyle?
ant
det blev europa varianten. känndes dumt att chansa.

måste säga att mösntret på GY F1 EU är grymt snyggt.

==========
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mycket snack om tillverkningsland och olika "däckförsäljare", kan det inte vara så att dessa internet affärer säljer fler däck än den lokala shopen och därför kan hålla lägre priser!?

Sen är det väl så att köper man ett par GY F1 från Korea så är man väl säker nöjd med dem tills man får känna på ett par tillverkade i Europa (om man nu känner skillnad!). För helt kass kan väl knappast Asien däcken vara, eller?

När vi ändå diskuterar olika däcksfabrikat, vad ska man egentligen ha för däck? Fabrikat! (Kanske kan man inte ställa en sån fråga?).

Jag har en Z3 M coupe med nya 18tummare men jag har problem att välja vilket däckfabrikat man ska välja. Det är ju lite kraft bakom när man gasar + en kort hjulbas, så man vill ju ha bra grepp.

Någon sa köp inte GY F1 de är hala (kanske fick han sina från Korea?)
Nästa säger köp Michelin Pilot sport (men de är ju också dyrast!)
Nästa säger köp Hankook Ventus 104, bra slitstyrka och bra grepp samt billiga.
Nästa säger köp Pirelli PZero Rosso.
Nästa (flera) säger att det bara finns ett däck att välja till min bil och det är Yokohama, vad är så speciellt med dem? och finns de Europa tillverkade? görs inte alla i Asien????

Visst kommer jag att köra hårt med bilen, gör vi inte alla BMW ägare det (jämför med någon som kör en vanlig bil). Men samtidigt har man ju inte ett bottenlöst däckkonto så man vill ju att däcken håller kanske 2500mil.

Någon (som kan däck) som har förslag på vad man ska välja???

Richard

By Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.