AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.280

Någon som har koll på Molway.com ?

Sida 1 av 2
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Jag var inne och kikade lite på deras site och kunde konstatera att dom har sjukt bra priser. Fälgarna är ju plagit och av förståliga skäl billiga men däcken kan väl knappast vara kopior. Det måste finnas nån hake tycker man. Kolla däckspriserna på Molway.com
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Har handlat hos dem fysiskt. Dvs fått pålaggt fyra däck hos dem.
Trevligt folk. Bra priser.
Köpte 4st Khumo 712 235/40-18.

De är väldigt ofta Korea tillverkade däck. därav priset.
Inget som säger att däcket är sämre, men de hade ju varit mer reko att skriva ut det.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
gu
394
gurr
M5 -95
jag handlade också mina svålar av dem, "nätiskt" dock. skickade ett mail. ett fåtal dagar senare stod dem hemma i mitt garage. 2 st kumho 712 - 265/35x18 fyra tuss lite drygt inkl. frakt. den enda haken, som jag ser det, skulle väl vara rödhaken som kommer tillbaks nu i slutet av mars.
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Kan det vara så att dessa Koreatillverkade däck inte är anpassade för vårat klimat, alltså att gummit hårdnar när temperaturen inte är den rätta. Och att luftfuktigheten spelar roll ??
Kul att vi har fågel intresserade här inne på forumet. :)

Helt riktigt att tempraturerna under 10 + gör däcken (Korea)hårdare än vad de gör den europeiska varianten. Väljer man ett hågkvalitativt däck som typ goodyear F1 så har jag hört att det inte spelar så stor roll. Kanske lite sämre slitstarkhet men o andra sidan e ju däcken i regel nästan en tusenlapp billigare i de större dimensionerna.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är stora skillnader på även högprestanda däcken som tillverkas i Korea.
Däcken är inte anpassade för vårt klimat, sämre våtegenskaper, riktigt dåliga vid temperaturer runt +10. Lägre krav helt enkelt, därför annan gummiblandning. Även bullrigare pga den hårdare gummiblandningen. Detta varnas det för i samtliga däcktester där de har provat även K tillverkade sulor.
Billigare, javisst men sämre.
ant
tänkte att jag skulle passa på att fråga om gummihuset.
dom säljer goodyear eagle f1 om är orginaltillverkade. vad säger det? är det så att dom är tillverkade i europa då?
det jag menar är dom kan väl lika gärna vara tilverkade i asien och fortfarande kallas för orginaltilverkade?

==========
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har för mig att gummihuset också säljer koreadäck, men är ej säker, ring och kolla.
Originaltillverkade är nog även Korea sulorna, det är ju inte kopior. Bara avsedda för en annan marknad
ant
ja precis, det var det jag misstänkte.
då får jag väl leta runt lite mer då.
nån som vet hur det är med alven-ingvarsson? har dom europadäck?
Länk

==========
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Alven&Ingvarsson säljer både -och av GYF1 med de deklarerar helt öppet och har en prisskillnad osså på EU och Asien däck
i de annonser jag sett. Medan vissa har kallat Asiendäcken orginaltillverkat som sagt.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

ant: ring till Gummihuset och kolla. köpte F1or där och de va tysk tillverkade...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan 99. Det finns de som köpt och EU tillverkade ena gången
och Korea andra gången utan att blivit upplyst om detta.
Inte seriöst i min mening. Att överhuvudtaget plocka in däck som inte har nått här att göra???

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Hasso: Nej det tycker inte jag heller och det är därför jag tycker han ska ringa och fråga.

/Johan
[CUL8ER]
ant
jag vill helst inte handla från gummihuset. jag köpte mina vinterdäck där. gislaved nordfrost3. de var nästan ett år gamla när jag fick dom. jag påpekade det men dom sa att det inte spleade så stor rol eftersom däcken lagrats på ett sätt som inte åldrar däcket. iofs så var dessa däck svensktillverkade. hade jag "färska" däck så hade jag fått de nya tysktillverkade gislved däcken, därför la jag itne ned allt för stor kraft i detta ärende.

jag funderar på att köpa Goodyear Eagle F1 GSD3 EU 215/45-17 till min bil. dessa tänkte jag köpa från alven-ingvarsson.
dessa är ju tillverkade i europa.
priset 1575 kronor styck.

==========
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är ju så att folk köper märkesdäcken för att få de egenskaper som de har, att då få däck avsedda för annan marknad är ju värdelöst, då kunde man ju lika gärna köpa annat billigare märke som iaf är tillverkade för detta klimat.
Lurendrejeri! Men upplyser man om det så är det ok, för då gör köparen ett val.
ant: ska du inte ha 215/40 istället?

/Johan
[CUL8ER]
ant
ja jag vet inte. antingen 215/40 eller 215/45. min kompis har kört med 45 profil på sin e30 och det funkade bra.
antar att det är en smakfråga? det kan ju inte bli som natt och dag med 40 eller 45 profil?

jag ska sänka bilen 60/40 lite senare, om det kan spela in?

==========
Länk
ant
tilläggas kan att fälgarna är 17*7.5

==========
Länk
Ja som sakt det r en smakfråga. 215/40 blir ju lägre så de är ju att rekommendera vid sänkning. Visserligen ska väl inte 60/40 vara några problem med 215/45 heller... som sakt, smaksak.

/Johan
[CUL8ER]
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Kan man se på däcket vilket klimat det är anpassat för eller måste man snacka med importören?? Och kan man lita på vad dom säger, om man ska köpa över internet ??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.