|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja min 540 -93 och har blivit erbjuden en 535 ia -86 som delikvid. Bilen ser grymt fräsch ut har gått 21.000 mil, diamantsvart med svart sportskinn, fungerande ac, nya bbs 17" split, glaslucka, cd-stereo, nya skivor runt om, topp och kam bytt vid 18.000mil, lack och inredning rekondad och teflonbehandlad 2002. Han vill ha 35-40 för den och det är ingen bil som jag i så fall ska jag sälja den vidare. Vad värderar ni den till samt, handen på hjärtat, skulle ni köpa den för det priset? RAWLAW V8:a bruksbil Rad4:a i hobbybilen Where did I go wrong?... | |
|
Jag hade nog hoppat över den affären (om det inte är så att du har begärt tokmycket för din 540, det är mellanpriset som är intressant). /T.P. |
|
|
Nej, nej, nej, jag har begärt 66.500 för min bil med 14.400 mil på mätaren, se börsen för mer info, det tycker jag inte är tokmycket! Som du menar är det mellaskillnaden som är intressant och vad jag är intresserad av är vad ni andra skulle betala för en så´n här bil om ni skulle köpa den så jag vet vad jag kan få om han går ner till ett mer rimligt pris. RAWLAW V8:a bruksbil Rad4:a i hobbybilen Where did I go wrong?... |
|
|
Tror som TP säger att 35-40' är extremt mycket för den bilen. Stor risk att du inte på långa vägar får ut det priset. /Simon |
|
|
Du har begärt ett rimligt pris för din bil. Inte en chans att du ska ta in han bil så högt. Hoppa över det, det är nog inte ens lönt att diskutera vidare med honom. /T.P. |
|
|
Tack för era svar! Jag är helt på det klara med att priset är alldeles för högt, men jag skulle vilja ha fler åsikter om vad folk skulle vilja betala för en så´n här bil. Hade kanske tänkt ta bilen för 25.ooo då det ändå är sprillans nya BBS 17" splittar med, men vi får se! Jag har trots allt det sista ordet! RAWLAW V8:a bruksbil Rad4:a i hobbybilen Where did I go wrong?... |
|
|
Well,well...Får du cirkus 35-40 i mellan då kan det vara idé rent "affärsmässigt" att byta. En 535:a med automat låter enligt mitt sätt och se inte speciellt lättavyttrat senare..25' låter mera rätt som du oxå menar. Sen är det iofs tämligen svårt att hitta fräscha E28 535 idag så jag förmodar att bilen håller det värdet rätt bra om du fortsätter att "ta hand" om bilen på rätt sätt.. Mvh Janne. |
|
|
Personligen skulle jag nog kunna betala 40-50,000:- för en fin E-28. Dom är som sagt svåra att hitta i ett bra skick, men det är jag. Tycker att det är den härligaste bilen BMW gjort. Titta vilken utrustning bilen har, ganska mycket för att vara en -86 Får du sedan se papper på renoveringen av topp och liknande renoveringar så kan det enligt mig vara okej. Men jag älskar som sagt E28 bilarna. Micke.. Länk |
|
|
B10Alpina>>>Yes, E28:orna med "tre o en halvan" är helt klart bra/härliga bilar med en hel del "BMW kult" inbyggt ;) Men som jag skrev tidigare så tycker jag automaten sänker något även fast bilen verkar vara toppfräsch i övrigt + helt rätt utrustning oxå.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.