AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
390

Köpa eller inte köpa, det är frågan...

Espen
Länk

Om ni kollade på denna så ser det helt ok ut. Jag undrar varför den är så billig, vad tror ni? Jag ringde med dom pratade ingen engelska, och jag ingen tyska så det var svårt att pressa dem på info... =) Jag tycker det är ett väldigt bra pris med tanke på att bilen ser bra ut har rullat lite (om det är ärliga mil) och den har tydligen BMW garanti. Vad tror ni bestämmer priset, är det för billigt eller bara ett klipp?

Tacksam för hjälp!

MVH Espen André Fosse

-Eppe-
Fett sugen på en Z3M Roadster med kompressor!!!
Garantin är antagligen EuroPlus garanti. Detta är något som man få i Tyskland och som kan flyttas mellan ägare.

Däremot är, enligt mina små efterforskningar, inte de svenska handlarna så speciallt intresserade att hålla på med detta utan det får man sköta själv med EuroPlus i Tyskland. Om det är enkelt eller inte låter jag vara osagt. Det är alltså EuroPlus som skall bedöma om det är normalt slitage eller ett fel som ska tas på garantin ... så det är ju liksom lite som om du köper bilen privat (fast inte helt sant då).
Frågade du om milen var korrekta eller om det fanns servicebok?

/T.P.
Espen
Jag frågade ingenting, för han sa bara att han inte förstod och jag kan ju som sagt var ingen tyska så det blev lite krångligt. Så jag avslutade samtalet och tackade för att han tog sig tid...

-Eppe-
Fett sugen på en Z3M Roadster med kompressor!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.