|
|
|
|---|---|
grrR600 |
Har hittat en 540i från 98 med få mil som jag behöver en värdering av innan jag åker och tittar på bilen Har sett en bild på bilen och den ser till det yttre mycket fin ut. -Import -Fullservad -6000 mil -2 ägare -"Otroligt välvårdad" Utrustad med: *Xenon-ljus, *Steptronic vxl-låda *Skinnklädsel *Sportstolar *DSC+T *Eluppvärmd läder multiratt *Farthållare *Regnsensor *M-sportchassi *Original 16" fälg med nya däck Ungefär vad bör man lägga som lägsta bud? Tack på förhand! Med vänliga hälsningar Carl |
grrR600 |
Kan tillägga att det är en automatväxlad bil. Samt att den är utan taklucka eller navigation/tv. |
Mattias Larsson |
Var försiktig!!! Få mil. Enkelt att kolla hos BMW. Tar ett par timmar och kostar 200:-. Har själv klarat mig undan en katastrof på det viset. Lycka till. |
|
Går inte att kolla hos BMW om det är bra gjort. De flesta som "skruvar" bilar klarar av att ändra LKM modulen numera. Det enda som funkar är att kolla serviceboken och ringa firmorna och höra med dem om de servat bilen ifråga. /T.P. |
|
Mattias Larsson |
Man kan kolla om miltalet stämmer med de miltal som uppgavs vid garantireparationer i Tyskland. Detta går ju inte att ändra. |
| Vem säljer? | |
|
Om det har gjorts några garantirep. På min fanns det bara en (när bilen var några månader gammal). Men det är klart att man ska kolla det, helt rätt. Jag trodde att du hade gjort en koll genom BMW:s servicedator. /T.P. |
|
Mattias Larsson |
Ganska vanligt att det finns flera garantireparationer gjorda. Annars är väl det ett tecken på att bilen inte är skött bra. |
| Håller med Asken.. vem? Privat el. firma?? begärt pris?? | |
|
Skulle tro att ett rimligt pris på den bilen är 180-200 KSEK om milen stämmer. - för avsaknad av Navi, taklucka spelar nog inte så stor roll för priset. /Simon |
|
| Finns historik, tidigare ägare prata med dom, annonsör är telnumemr hemligt annonserar han med mobiltfn el kontantkort. Allt som är signaler på en ganska smutsig begagnatmarknad bör man beakta och ha känselspröten på pass... MAn fpår vad man betalar för alltid.... | |
|
Mattias: På vilket sätt skulle avsaknaden av garantireperationer vara ett tecken på att bilen inte är skött bra. Borde snarare vara tvärtom. /T.P. |
|
grrR600 |
Tack för alla svar! Jag ringde och kollade men precis som väntat var prislappen lite för saftig.. Men vad kostar en FIN 540iA med max 10 000 mil och "lagom" mycket utrustning (ungefär som ovan)? (Ej nödvändigt med tex. elstol, navi, lucka) 96-98 med full s-bok och max 3 ägare Går det tex. att hitta en välvårdad och ärlig 97a enligt ovan för 150k? |
Mattias Larsson |
T.P. Vad du tjafsar. Jag ger tips om hur killen kan slippa att bli lurad, inget annat. Vad gäller garantireparation så utgår jag från att BMW kallar en till detta för att få åtgärdat kända fel som är fabrikationsfel. Det finns de som inte följer dessa rekommendationer och därav finns det inte "reggat". Då borde väl bilen vara sämre. I övrigt komenterar jag inte vidare. Skrev tidigare bara för att vara till hjälp för grr600, inget annat. Mattias |
|
grr600: Tror det kan vara svårt att hitta en "ärlig" 96-98 med max 10.000 mil för 150'. 540 är ju en bil som ofta rullar en del sina första år och det gör att utbudet av 5-7 år gamla bilar som rullat dessa mil är lite begränsat. Skulle du hitta t ex en 97:a som rullat 10' mil och säljs för dessa pengar så är tyvärr risken stor att något inte är som det ska. Jag tror om du går upp kanske 20-30' i pris eller tittar på bilar som gått lite längre så är chansen stor att du hittar en pärla men det gäller att ha lite tålamod för det är mycket "skräp" som annonseras. Lycka till! _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Mattias, varför så lättstött. Jag höll med dig om att man ska kolla garatireperationer. Det enda jag har "tjafsat" över som du har skrivit är följande: "Ganska vanligt att det finns flera garantireparationer gjorda. Annars är väl det ett tecken på att bilen inte är skött bra." Jag undrade vad du grundade ditt påstående på då det enligt mig låter som ett märkligt resonemang. Det enda jag har blivit kallad till BMW för att fixa till på garanti är ett utbyte av lock till expansionskärlet, har BMW gått ut med en massa återkallanden av E39:or. Enligt mitt sätt att resonera så är en bil med många garantifel ett så kallat måndasexemplar och bör undvikas. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du tycker att jag tjafsar med dig, det var absolut inte min mening, men ofta skriver folk här saker som verkar konstiga och då vill iallafal jag veta vad de grundar sina uppgifter på. /T.P. |
|
Mattias Larsson |
TP, ok, no hard feelings. Mattias |
|
Toppen :) /T.P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.