AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
621

Ny bil - Vad skall jag plocka ihop

eplrini
Hej,

får möjlighet att plocka ut en leasingbil inom kort och nu har tankarna börjat springa iväg till vad jag skall plocka ut för något. Pengar ÄR ett hinder iom att det är leasing så det finns ett tak men jag vet inte vad det är ännu.

Funderingarna börjar iaf luta mot en 325iX, automat och M-paket.
Inte säkert att slantarna räcker för det men då åker automaten ut som ligger på 20k.

Eller vad röstar ni på ? Andra ideer på paket kombinationer, utrustning etc...?

Mvh
R

ps och vad för färg skall man ta. HAr en e46 -98 nu som är mörkgrön med beige skinnklädsel och trivs rätt bra med det.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag kan inte den exakta siffran, men den gräns som de flesta företag brukar sätta för tjänstebilar ligger runt 275.000 kr. Kolla den med din arbetsgivare eftersom du kan glömma 325 i den kalkylen. Dessutom får man betala en större del av förmånsvärdet över gränsen i skatt, vill jag minnas, om man har en dyrare bil.

Jag skulle inte välja automatlåda till 3-serien eftersom den manuella lådan är underbar. Jag skulle nog undvika fyrhjulsdriften också, men den kanske är bra att ha om man kör mycket på tokiga underlag. Själv tycker jag att DSC, bra vinterdäck och gott omdöme gör E46 till en utmärkt vinterbil.

Personligen är jag oerhört svag för den orientblå (mycket mörk) kulören på en BMW. Sobert och fint och lite variation från den mörkgröna 328:n du kör i dag.

Om jag vore i dina kläder skulle jag undersöka möjligheten att ta ut leasingbilen i form av högre lön i stället och leta upp en lätt beggad 330. Om du gillar feta motorer kommer du att förstå varför.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.