AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.409

Prestanda på Tv3

Sida 3 av 6
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Här håller jag med Bjoerck till 100%! Sundfeldts sätt att tala gör även mig vansinnig :D

Ang prestanda då. Över förväntan faktiskt. Som hasso säger, lättsmält och helt OK. Däremot retade jag mig enormt mycket på deras nyhetsavdelning där de påstod sig ha "de första bilderna på BMW-6 serie" Jojjomen två nedladdade Photoshopspekulationer och en video från ringen...filmad I SOMRAS! Larvigt.

Annars som sagt, helt OK för att vara TV3. Gry var rätt stabil men Annan järphammar ungefär lika lämpligt som motorjournalist som Svullo är stavhoppare.... :)
Kolla på deras hemsida under tittarnas bilar.. nån som har skickat in en bild på en GT3 eller nått och skriver att det är en volvo.. och det kommer med på sidan.. haha

/Jimmy
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Alldeles snart kommer programmet finnas på Länk

ps. tackar Jimmy för "hostingen"

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Det var så lite så..

Ska bli najs att få se det.. hur stor är filen?

/Jimmy

/Jimmy
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Den är på 23mb i realmedia format.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Sportbilstestet var ju ett skämt, vad var egentligen meningen med det? Annars hade det varit en suverän ide att låta lite säljare vara med och påverka..

Tycker han som provkörde Cayenne och Lambon verkar riktigt arrogant och tråkig. Inte speciellt pedagogisk heller..

Det hjälper inte att lilla Gry står och säger att "Ghostrider" ska sitta i finkan, hon förstår nog själv att det enda deras reportage leder till är mer uppmärksamhet till Ghostrider och hans idiotiska påhitt.. Precis vad dom vill ha såklart = sälja fler filmer.
Låter inte man missade nåt direkt... Få titta på det nästa veckan för då är det ju inget "Antikrundan" :))

/Johan
[CUL8ER]
Jag håller med de flesta som har skrivit här... jag tycker att det var ett stort skämt... det var ju inga reporatge som var något av värde... man får säga vad man vill om Sundfelt.... men Motorjournalen är 1000 gånger bättre... Jag blev så besviken på Lambo repotarget... det är ju mitt dröm märke.... :(

_____
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, jag fattade ingenting av vad de höll på med.
Småsnack vid biltvätten där nivån var, vilken skulle du välja lambo-ferrari, -ja ferrarin har lite lastbilskänsla.....
Sen sportbilsreportaget, Z3 2,2 jämfördes med SLK 230 med kompressor, lite haltande tycker jag.
Dessutom så missuppfattade jag deras hemsida innan och trodde ghostrider inslaget skulle vart igår, så BESVIKELSE.....
Scheckheft
Hej, tyvärr finns det få motorprogram i svenska kanaler. De få som visas slukar man med hull och hår. Innehållet var en tunn soppa, men vad kan man förvänta sig under knappa 30 min programtid. Tjejerna gjorde inte bort sig men tillförde heller ingenting.
Med den ambitionsnivån som TV 3 har borde jag kunna leda ett matlagningsprogram i rutan ...

/Scheckheft
Tigerr
Motsvarade mina förväntningar - Riktigt sugigt! Två gammla gubbar som står och leker tuffa när de tvättar en bil.. Moget! Och Grys kommentar?.. "Till er tjejer som ska köra skoter säger jag bara en sak: Sport BH" - Men bryr jag mej!? Gå tbx till Silikon och de andra fjortisprogramen..! Motorjournalen ÄR den okrönta kungen över motorprogram. Så är det bara! Visst är väl Gry iofs rättså trevlig att titta på.. ;)
Järpens "sportbils" test? Hon körde två små och en stor roadster.. "Träpanel känns gubbigt"!? jaha, det var en begåvad kommentar från en "motorjournalist"! Man skulle nog aldrig höra Joppe säga ngt sånnt.. Och ingen fakta alls om bilarna! Nej, aldrig mer igen! Jag tittar hellre på 'Antikrundan' - där lär man sig mer om bilar än i 'Prestanda'!! :P tummen ner till tv3, som så många gånger innan..

Tigerr
Det var alldeles för lite teknisk information tycker jag. Om dom inriktar sig på oss fartbilsfantaster så borde dom inse att vi gärna frossar i siffror och annat. (Obs inte bara hk. Viktfördelning, drivkraftsfördelning på porschen osv..).

Det kändes som om dom pressade in allt för mycket på den där halvtimmen. Man han ju bara se en portbil susa förbi på tv-skärmen och sen var det dags för nästa inslag...
Kanske deras målgrupp är tjejer?

/Jimmy
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nästa vecka instruerar gry oss i hur man syr sig ett par söta bilhandskar i rosa skinn...... ;-)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Någon som känner till när Motorjournalen börjar sändas igen??
Jag har abstinens! :-(
/Klas
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Såg just eländet....
Anna Järphammars entusiastiska provkörning av en pippigul Z3:a går ju till motorhistorien...."ABS bromsarna fungerar ju i alla fall" jaha, va bra!

Att sen säga att en 2.o liters Z3 är roligare att köra än en JAguar XJR...öhh?

Nä! fram med grabbarna i Motorjournalen, tror fasiken att Glenning var bättre än det här!
/K
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag kan bara inte förstå idén att låta helt okunniga damer som Anna Järphammar och Gry Forsell leka biljournalister? Missförstå mig inte, jag bryr mig inte ett dugg om att de är tjejer utan att de inte kan ett skit om bilar! Som tidigare nämnts" Jaguaren, vad gubbigt, den har ju träpanel" var knappast ett intelligent uttalande. Vicki Henderson (hon heter något mer också) i Top Gear är dock underbar att kolla på, hon kör som en hel karl om jag får säga så ;-) Så har hon å andra sidan kört F3 och varit instruktör på bana...

Som sagt, kvinna eller man, ta in någon i rutan som KAN bilar! Dackevall kan ju visserligen köra men han är ju lika intressant att titta på som ett glas vatten.

//Lövet
Tigerr
Men vad har Järpen gjort som "karriär"? Klätt av sej naken i tidningar för killar i yngre tonåren. Hur kan man komma på att ha med henne i ett motorprogram?
Dackevall upplevde jag som väldigt högmodig och nästan lite gubbig! Han var så macho att det var jobbigt att titta på..

Ett helt flak med RIS till tv3!

Tigerr
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Håller med om Gunnar D. vilken TRISt typ!
Hela inslaget där han och Stanley tvättade Lamborghinin var ju inget annat än utfyllnad av programtid...

Fy.

Kan inte vi här på BMWPower göra ett TV program? Om & av BMW ägare?!
BMW Journalen !
Vem ringer TV? ;)
/K
bj
291
bjorasen
M535i -87
helt värdelöst program... Tror dom verkligen att dom ska få tittare med två avdankade brudar som programledare? Jag tycker bara att det får programmet bli ännu sämre... Varför lägga ner pengar på att testa en lambo om man inte gasar, då kan man ju lika bra testa en åpel....

5:an skulle köpt in hela "Top Gear" istället!

Christopher
///M535i
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.