AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.255

polera fälg bana med svinto?

tja tja
jag har hört att det går att få upp en jävla lysster på fälgbanan
med hjälp av svinto och autosol stämer det ? är det nån som har prövat ? i så fall skriv hur resultatet blev ..eller om nån har något annat förslag på bra polering av tex fälgbana
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Svinto är stålull med tvål i, så kör inte sönder dina fälgar med detta. Så svaret är NEJ, NEJ, NEJ!!!!!
Däremot så är autosol kanonbra, men kör med en mjuk trasa
Klart att det går fint att slipa med stålull, fast man måste ju försegla ytan med lack efteråt.

Micke
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ok, jag hajjade inte att det var renovering som gällde, då ska du inte ha på autosol innan klarlacken.
kan jag använda svinto eller inte ??? hmmm
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är inte bra att använda stål som slipmedel på aluminium eftersom det fastnar rester av detta i godset och dessa kommer rosta eller galvaniskt korrodera. Slipmedel med aluminiumoxid och sand är det som skall användas på alu.
OM du ska renovera upp fälgarna totalt med omlack och sånt.

Är du bara ute efter puts så använd autosol eller vax. Och mjuka trasor.....
ok !! inge svinto för min del då ..men i går när jag var på en däck firma och frågade hur jag ska göra för att polera fälg banan så sa han just att jag skulle använda mig av svinto och autosol. Men han hade väll fel då!
coupepower:
Nej, du kommer att repa fälgen
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Som man frågar får man svar. Vad du ska använda beror på det skick fälgen är i när du börjar.
Stor skillnad på om dom är repiga, ärgiga, geggiga eller om dom är hyfsade. Om dom är nästan bra och du är ute efter en "djävla lyster", skulle jag undvika även autosol för det repar.

Hubbe325
520dAT -08
Jepp, det är ju slipmedel i autosolen också, men tänkte liksom om man ens funderar på svinto så är ju autosol i jämförelse rätt "mjuk".
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
coupepower:
Du har mail.....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Den är lånad
ska fixa egen snart!!! mwh Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.