AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
742

Byte framskärm E34

fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Har fått tag i två fräscha framskärmar till rätt kurs (i rätt färg dessutom)..har en dåligt fixad rostlagning på hö framskärm + att snubben som satt dit sidoblinkers måste varit blind..

Så till min fråga, är det knixigt att byta skärmen, vad måste man ta lös, fastskruvad var osv?
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du måste ta bort stötfångaren..det fick göras på min det är en 93a...samt att du måste lyfta lite på gallret som är längst upp mot rutan...klipset håller om du har tur med de klipsen är storsäljare på BMW så det finns nog hemma...annars gick det fort som tusan inner skärmen sitter kvar så den behöver du inte bry dig om...det var en plåtis som böt på min fick ge honom en 500:dring

Du måste lossa stötfångaren sen sitter muttrarna i överkanten kan sitta en gummilist där som du lyfter på, sen sitter en mutter innanför framdörren och nån under bilen, går rätt snabbt..! Stötfångaren lossar du genom att ta veck listerna på kanterna och sen skruva loss 2 muttrar och sen dra emot dig.
Jättelätt att göra själv! Sitter med 2 skruvar vid dörr gångjärnen också, öppna dörren så ser du...och sen 2 till nere under "tröskeln"

fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
man måste alltså ta lös stötfångaren också? Ok, tackar för svaren grabbar, nu blir det att mecka i helgen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.