|
|
|
|---|---|
| Det kan inte bara vara jag som har problem med stenskott på skärmkanterna fram. Nu har jag bilen inne för lack för detta men hur ska jag undvika nya stenskott. På en del nya bilar har jag sett att det sitter någon sorts plast som skyddar lacken och tänkte att det kanske skulle vara en ide. Men jag kan inte hitta sån plast någonstans. | |
|
Får man fråga vad det kostar att lacka om en skärm? Samma problem här nämligen |
|
| Nu ska jag bara lacka om den delen av skärmen som är under listen och jag har inte fått något pris än så jag får väl se. Förra året lackade jag om alla skärmarna plus bakluckan och ett par sidokjolar och då betalade jag 5500:- men det var utan kvitto. | |
|
Skulle du kunna maila mig lackerarens nummer eller så för priserna är klart intressanta. (Bor också i STHLM) Hur länge behöver han ha bilen? Blev jobbet bra? (dum fråga eftersom du gick dit igen...) |
|
|
Forma-bil AB 08-7650307 Jag vet inte riktigt hur dom ställer sig till att ta det svart. Jag fick det därför att jag känner dom lite genom mitt jobb. Det tog en stund när jag hade bilen där sist, tror att det tog ca 2 veckor då. Dom brukar ta försäkringsjobben i första hand tror jag. |
|
|
BMW stänkskydd gör mirakel mot grussprut under skrämkanter och trösklar. Asken |
|
|
Precis i kanten till mina skärmar (delen som viks in mot hjulhuset) har jag lagt på lite body som farsan (lakerare) sedan har lackat över så att det inte synes, har inte haft några problem sedan dess. Hjuhusen är det ju bara att rengöra ordenterligt och lägga på tjokflytande tektyl. Mvh Martin |
|
| Är det någon som någon bild på hur bmw:s stänkskydd ser ut? | |
|
Tack! Betalning löser sig, det får man diskutera med lackaren. |
|
|
jag har gjort samma sak som W, dock gäller detta e30.. jag lade på body precis på den kanten som är mest utsatt för rost..dock har inte jag lackat över bodyn, men det skall göras! det rekommenderas starkt! BMW, Bayerische Motorische Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.