AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
791

Snedslitet bakdäck E34 ?!

Min 525:a -94 står avställd för vintern och nu när jag skulle kolla över den inför våren så ser jag till min fasa att bakdäcket på förarsidan är grymt snedslitet på insidan.
Det andra bakdäcket är inte snedslitet alls.
Bilen är sänkt men de nya fjädrarna är hela och jag ser inte något annat som är galet.
Någon som har ett tips eller två?
Hade en E21-318 som varit smälld innan jag köpte den,käkade höger bakdäck utan någon antydan till vibration eller sneddragning.
Bara en tanke.

Henrik
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
När man sänker en bil så bör man göra en 4-hjulsinställning. Vinkeln på hjulen ändras.
Finns det någon justering för hjulvinklarna bak?
Nej, det gör det inte. Man får använda excentriska bussningar för att få till det.

Micke
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Om bussningar och dylikt i bakvagnen blir slitna så kan du få toe-out, detta sliter insidan. En sänkt bil med friska bussningar tenderar ju att slita på insidan ändå tack vare den ändrade kambervinkeln men ditt osymmetriska slitage tyder på dålig/dåliga bussningar på åtminstone vänstersidan. Har tendens även på min bil, dvs lite toe-out vänster bak

mvh

MW-Guru
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Nån som vet var man kan köpa exentriska bussningar och till vilket pris?

Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger
Hade samma problem på min 525:a 24v.Käkade upp båda bakdäcken.De va inte bussningarna.Lämna in den på Förenade.Inget fel på dem.Skulle göra 4-hjulsinställning.Gick bara på M5 att göra 4-hjulsinställning.Men hittade felet.Stötdämparna var slitna.Så den hade lagt sig där bak.ja kunde innte se att den var låg där bak.Men tydligen var den det.

SNART EN M5-M3KILLER!!!!!!
M528>>
Slitna dämpare påverkar inte höjden på bakvagnen, det gör bara fjädrarna. Om du inte hade nivåreglering vill säga.

Micke
En tanke...., om hjullagret är dåligt kan det ge detta fel??
Man borde väl höra om lagret börjar ge sig??
Nån som har erfarenhet av det??

Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Då måste det vara så mycket glapp i lagret så att hjulet nästan ramlar av!!

Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Hissa upp och ryck i hjulet kl 12-6, får ej finnas något glapp.
FAF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.