|
|
|
|---|---|
|
Har en 635 csi -79, som blivit importerad (av annan ägare)någon gång under 80-talet, bilen blev aldrig godkänd av SBP p.g.a. att dåtidens körcykelprov som var specifika för Sverige underkändes (utsläpp av HC överskreds)bilen har därför aldrig framförts på di svenske vägarna. Dessutom saknades "Typskylt". Bilen blev bara "förbesiktigad" = den har ett reg nummer. Idag är, vad jag vet krav på körcykelprov borta, men intygsdjungeln och blanketthysterin finns ju som bekant kvar och frodas i synnerhet hos VV och SBP. Eftersom den enda dokumentationen idag består av regbevis, kvitto och resultat från körcykelprov, samt några kvitton på reparationer utförda i Dyskland, så undrar jag HUR GÖR JAG NU DÅ??? Vilka papper, intyg etc. krävs för ett Sverigegodkännande?? Vart vänder jag mig? BMW Sverige eller? Mackan S | |
|
Börja med att kolla med en besiktningstation som utför reg.besiktningar. De kan tala om vilka papper du behöver. Vad menar du med att den saknar "typskylt"? /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.