|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska till och köpa en 528it, och har hittat en som verkar intresant. Det är en -98 med 8800mil på mätaren importerad -01. Fullstämplad servicebok men det är just boken jag vart lite fundersam på. Boken är tryckt -96 och bilen är ju en -98. Hur är det på era bilar ska det alltid stå samma tryck år som bilen är i från ?? //Swempa | |
|
Det är väl snarare så att boken får inte vara tryckt EFTER bilens år. /Stefan Länk |
|
| Exekt så är det. Böckerna kan ju vara tryckta när som helst FÖRE bilen tillverkades, är det efter så ska man nog fundera lite... | |
| Det kan ju vara så att serviceboken blivit borttappad/stulen. Då kan man ju om kvitton från servicearna sparats få dessa dit skrivna i efterhand. Skulle nog se till att dokumentera detta på något sätt. | |
|
Det skadar aldrig att åka förbi en BMWverkstad eller motsvarande och be dem bekräfta mätarställning och gå igenom bilen. En billig försäkring... Lycka till Asken |
|
|
Alla mina böcker till bilen är tryckta -94 utom servicestationenboken som är tryckt samma år. Någon som vet om siffran(romersk eller vanlig) bevid årtalet är tryckmånad? Henrik |
|
| Att serviceboken är äldre än bilen är ganska vanligt. Om den däremot är nyare kanske man ska börja fundera lite! | |
|
Ok Tack så mycket för svaren. Har planerat att både göra ett plus test hos M och Dis test av mätarställning hos BMW. //Swempa |
|
|
Var det inte 98 (eller var det senare?) som E39 fick samma långa serviceintervall som E46? I såfall verkar det lite skumt med en så gammal bok. Mvh |
|
| Sitter utrustningslistan i början på serviceboken (sid 4)? Isåfall är det ju ganska lugnt. Den kan ju vara tryckt sent 96 och sedan blev det ju tidigare en -98 den 1 september 97 så det är ju inte direkt ljusår imellan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.