AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
458

M3 3,2 vs Honda 600 cbr-98 Orgnal 402m

Da
9
Dalmas
M3 Individual-97
Är det en dum fråga eller? Polarn har nyss köpt en sådan och påstår att jag inte har en chans.... Har han rätt?

Han har helt rätt, men varför jämföra med en hoj? Det är helt ointressant!

Du vinner nog på bana. Såg ett test av Jeremy Clarkson där han jämförde MC och bil runt en bana. Bilen vann men det var bara 1 sek skillnad om jag minns rätt.
Har banan långa raksträckor så kanske du förlorar där med! :-)

BMW M3 *Flight instructions not included*
AT
56
ATG
528iA Touring-98
BMW C1 Executive-02
Ja att vinna över en hoj är hopplöst!, är det en duktig förare så kan man nog räkna med att åka på stryk av en modern 400kubikare faktiskt. ÄVEN om man kör M.

ATG

I hög fart däremot kan du nog ta hojen om det är en 600:a.
rocketboy
Du kommer inte att ha en chans inte ens i en dröm där allt är möjligt ;-)

Har själv testat lite mot kompisarnas hojar R6,R1 , först över 150 km/h börjar man ha något att komma med R6:an. R1:an vill jag inte ens berätta om.

Som Sodiaken sa helt ointressant, för motorcyklar lirar i en annan division än M-bilar
Hej.
Vikt/effekt förhållandet blir förnedrande för bilen.
Räkna med att en 1000 kubikare gör 0-100 km/h på ca 2,5-3 sek lägg till en halvsekund på 600:an.
På bana däremot går det bättre för bilen tack vare högre kurvtagningshastighet, dock vet jag inte om det räcker för att hinna ikapp.

Ola

bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

ja ser att ni inte kört hoj den enda bmwn som e snabbare än cbr 600 e ralf shumachers ändå så e cbr 600 en sur hoj nya suzuki gsx 1000r gör 401 på dryga 9 sek orginal min jawa gör 0-80 på 2 sek de e g kaft=)
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
svara som ovan , bilen har inte en chans ! har kört mot polarens ninja 600 -01 drog mig på allt !

MVH TONY ///M3
Ro
36
Roberts
M3 coupé -96
hehe, bilen ha inte en chans nån stans, möjligtvis genom en kurva. Alla klåpare kan sätta sig på en hoj och gasa fullt rakt fram. Däremot krävs det övning för att prestera bra tider på en bana.
Jag har diskuterat i 1 miljon sådana här trådar och hojar är jävligt snabba både rakt fram och när det svänger om materialet utnyttjas som det ska. I höga farter är dom dock inte oslagbara med en potent bil.
One of One
Jag körde själv ifrån en Corvette 89:a med min RD 350 88:a 63 hästar på 156 kg, ganska kul faktiskt. Rullande start och sedan full rulle vid 50 km/h, efter 402 m var jag den vinnande. :)

"Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.