|
|
|
|---|---|
| Jag har ett väldigt störande plingande i CheckControlen på min 525i -90 (M20.) Det kommer upp när man vrider på och av tändningen. Det står ett plustecken på CC:n, och trycker man på CC knappen så kommer det upp 2 meddelanden. Kühlwasserstand och Oelstand motor. Enkelt att förstå vad de betyder, men det är bara det att både oljenivån och kylarvätskenivån är perfekta! Det är inget fel på dem, alltså är dessa meddelanden falsk alarm. Jag undrar om det är någon som vart med om samma problem på denna M20 motor? Jag misstänker att det är några givare som är paj, vad kostar dessa? Samt vart sitter dem? Svåra att byta? PS. Snart dags för sommardäck!!!!! :-D | |
|
Prova med att byta CCM:en (Check Control Module). Sitter i säkringsboxen. Micke |
|
|
Kylvätskegivare ca 170:- botten av kylaren (underifrån). Oljenivågivare ca 1000:- i oljetråget. |
|
| OK, kylvätskegivaren har jag hittat. Den var inte så dyr heller. Men oljenivågivaren verkar dyr! Vart hittar jag den? Måste man ner med oljetråget eller? Kan man se den underifrån? | |
| Vad händer om man tar bort CCM:en har man konstant lysande CHECK lampa då eller slocknar den? En aning less på dessa meddelanden som uppstår så fort det blir fuktigt ute. (Brake light circuit/Lic Plate m.m. | |
|
Hubbe: Det enklaste för din del är väl att ge sig på problemet som är ett standardfel. Hade det på min gamla M3 cab, gjorde ren lamphållarna + kontaktspray och vips blev det bättre. Antar (och har för mig från andra forum) att det är exakt samma som gäller för nummerplåtsbelysning. PS. Antar att det lyser som det sak fast det larmar och inte att det faktiskt är fel ;) DS |
|
| per_j82 kolla mailen | |
| Gissade på att det var ngt sådant. Får ta tag i skiten och göra rent lamphållarna då.... Allt funkar ju, så j-la irriterande. Ok om det hade varit fel ngn stans..... | |
|
Häpp! Det var fel, upptäckte att bromsljusen faktiskt slutat att fungera idag. Rengjorde samtliga lamphållare men felet var kvar, gav mig på bromsljuskontakten och TADAAA där var felet, den funkade bara ibland, hade inget med fukt att göra utan det var bara att byta den. 239:- på BMW Danderyd för kontakten sen 5 min pill att få tillbaka allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.